شناسهٔ خبر: 22065577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

روسیه: غرب برای از بین بردن آثاربمباران های وحشیانه به ساکنین رقه کمک می کند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد غرب برای از بین بردن آثار و تبعات بمباران های وحشیانه شهر رقه سوریه که هزاران قربانی و مجروح برجای گذاشته به ساکنان این شهر کمک انسانی می کند.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: بر اثر بمباران های هوایی رقه توسط هواپیماهای ائتلاف آمریکایی شمار بسیار زیادی از ساکنان این شهر کشته یا مجروح شده اند.

به گزارش نامه نیوز، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از ژنرال ایگور کوناشنکوف گفت: بر اثر بمباران های هوایی رقه بیش از یکهزار نفر از ساکنان (غیرنظامی) این شهر جان خود را ازدست داده اند. 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: رقه به سرنوشت شهر درسدن آلمان دچار شده است که در سال 1945 بر اثر بمباران های هوایی آمریکا و انگلیس از نقشه محو شد.
وی ادامه داد: کمک های شتاب زده آمریکا و متحدان غربی این کشور به ساکنان رقه برای ازبین بردن آثار حملات هوایی وحشیانه ائتلاف آمریکایی است.
ژنرال کوناشنکوف همچنین از بطول انجامیدن آزادسازی رقه که چندین ماه طول کشید، انتقاد کرد و افزود: عملیات نظامی ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه برای آزادسازی دیرالزور که بزرگتر از رقه است و پیش از جنگ 500 هزار جمعیت داشت کمتر از 10 روز زمان برد.
نیروهای دموکراتیک سوریه دیروز (جمعه)، پیروزی بر گروه تکفیری داعش در رقه و آزادی کامل این شهر را رسماً اعلام کردند.
رقه در 430 کیلومتری شمال دمشق پایتخت سوریه و 160 کیلومتری شرق حلب واقع‌شده است و از روزهای آغازین پیشروی نیروهای داعش در عراق و سوریه به اشغال آنها درآمد. 
رسانه های روسی امروز نوشتند: انگلیس برای کمک به ساکنان رقه 14 میلیون دلار تخصیص داده است.

نظر شما