شناسهٔ خبر: 22065525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

گسترش دایره کنترل ارتش سوریه بر حومه دیرالزور

یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای محلی و هم‌پیمان امروز (یکشنبه) کنترل روستای "خشام" واقع در حومه شمال شرقی دیرالزور را از داعش پس گرفتند و در حال حاضر به تعقیب داعشی‌های باقی مانده در منطقه حویجه صکر ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان عملیاتی نظامی را علیه مراکز تجمع داعشی‌ها در پایگاه‌هایشان در شرق رودخانه فرات انجام دادند که در پی آن موفق شد روستای خشام را به کنترل خود درآورند.

در این عملیات چند داعشی کشته شده و خودروهای زرهی آنها منهدم شد.

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه نیز کار پاکسازی روستا از مین‌ها و بمب‌هایی که داعش در خیابان‌ها، میدان‌ها و خانه‌های روستا کار گذاشته بودند را آغاز کردند.

یگان‌های ارتش کار تعقیب داعشی‌ها را در منطقه حویجه صکر ادامه می‌دهند و پس از کنترل بر برخی نقاط و ساختمان‌هایی که داعشی‌ها در آنها پناه گرفته بودند، پیشروی چشمگیری داشتند.

نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه طی حملاتی دقیق، پایگاه‌ها و مراکز تجمع داعشی‌ها در حویجه صکر، محله‌های الحمیدیه، الجبیلة، العمال، العرضی و کنامات را تخریب کردند.

برخی منابع محلی در جومه شرقی دیرالزور اعلام کردند که حدود ۵۰ تروریست داعشی به همراه خانواده‌های خود از شهر البوکمال و حومه آن گریختند.

ارتش سوریه طی ۱۰ روز گذشته شهرک‌ها و روستاهای متعددی را در دو طرف رودخانه فرات پس گرفتند که مهم‌ترین آنها شهر المیادین بود که در آن تعداد زیادی اسلحه و مهمات مختلف و بمب‌هایی که برخی‌شان ساخت رژیم صهیونیستی بودند، کشف شد.

روز گذشته نیز ارتش سوریه از بازپس‌گیری شهر القریتین واقع در حومه شرقی حمص خبر داد.

ارتش سوریه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، یکی از مسؤولان گروه تروریستی داعش در حماه ملقب به "ابو حمزه المصری" در جریان درگیری‌ها با هیئت تحریر الشام در اطراف روستای مریجب در حومه شمال شرقی حماه کشته شد.

همچنین یک کودک در اثر انفجار یک مین در نزدیکی فرودگاه ابو الظهور در حومه جنوب شرقی ادلب کشته شد.

نظر شما