شناسهٔ خبر: 22065154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نماینده پارس آباد در نطق میان دستور:

قوه قضائیه خارج از نوبت به وضعیت موسسات مالی غیر مجاز رسیدگی کند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مسئولین به جای حل مشکل بحران درست می‌کنند، گفت: از قوه قضائیه می‌خواهم که رسیدگی خارج از نوبت به وضعیت موسسات مالی غیر مجاز را در دستور کار قرار دهد و در این مورد مجلس هم به وظیفه خود عمل کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز : شکور پورحسین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: ضمن ارج نهادن به تلاش‌های دولت و دستاوردهای کم نظیر آن همچون به ثمر رساندن برجام، کاهش سطح تنش در روابط خارجی و بین المللی، کنترل تورم، اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد رضایتمندی در شهروندان باید به برخی بحران‌ها و چالش‌ها هم اشاره کنم.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: در این مملکت همت و روشن بینی اگر وجود داشته باشد مشکلات مردم حل می شود، ‌مشکل اصلی عینک ما است. مدیران و مسئولین عینکشان تیره و تار شده و بحران درست می‌کنند. اولین و بزرگترین بحران بی مسئولیتی و بی تفاوتی در قبال مشکلات و معضلات است که از چنان عمق و گستردگی برخوردار شده و در اذهان عمومی بحران سازی و درمانگر جای خود را با یکدیگر عوض کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم نام بعضی وزارتخانه‌ها را به نام وزارت بحران آفرین تغییر داده‌اند از جمله این ارگان‌ها و نهادها وزارت نیرو و بانک مرکزی است که مدت‌هاست در سایه بی‌دقتی و مسامحه، وزارت نیرو در صیانت حقابه کشاورزان، شاهد وقوع و درگیری دسته جمعی بین شهرستانی و استانی بوده‌ایم و اگر وضع به همین مموال پیش رود مسائل حاد امنیتی اصلی‌ترین عنصری خواهد بود که در کانون اصلی این بحران جا خوش خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به وزارت نیرو اخطار می‌دهم در صورت ادامه بی توجهی بلایی که بر سر زمین‌های اطراف زاینده رود آمده سر زمین‌های مغان هم خواهد آمد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار همچنین بیان کرد: بی دقتی و سهل انگاری بانک مرکزی بحرانی را دامن گیر کشور کرده که به واسطه آن سرمایه اجتماعی کشور آسیب دیده و منجر به اعتمادسوزی شده و در روز روشن عده‌ای با روش و حیله و با تاسیس موسسات مالی غیر مجاز پس انداز اقشار آسیب پذیر را بالا می‌کشند و پس از آشکار شدن مساله ماه‌هاست که مال باختگان بین بانک مرکزی و قوه قضائیه سعی صفا و مروه می‌کنند و همچنان کلاهشان رو هواست.

پورحسین در ادامه گفت: مسئولان اگر حلال مسائل مملکت نیستند برای مملکت مشکل سازی و مساله سازی نکنند و برای نظام هزینه نتراشند. در این مورد بخصوص از قوه قضائیه که ذاتا وظیفه رفع خصومت و تظلم بر عهده آن است به وظیفه خود عمل کرده و مجلس هم به وظیفه خود عمل کند و خارج از نوبت این موضوع رسیدگی شود.

وی ادامه داد: عدم شفافیت نظام برنامه ریزی کشور آن هم زمانی که در آستانه ورود به زمان اجرای برنامه ششم هستیم، در طول حیات نظام 5 برنامه اجرایی شده و یک برنامه توسعه 20 ساله نیز در حال اجرا است، اما تاکنون گزارش شفافی از میزان حصول آنها ارائه نشده که مردم و مجلس بدانند اگر به اهداف رسیده‌ایم چگونه میسر شده و اگر این اتفاق نیفتاده چرا؟

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: دولت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی را به مجلس ارائه کرد و منطقه مغان هم یکی از این مناطق است، اما علی رغم این مصوبه هیچ اقداماتی انجام نشده است.

وی در پایان اظهار کرد: شیوع گسترده بیماری سرطان گوارشی که در پارس آباد اتفاق می‌افتد و من از آن به نام سونامی سرطان یاد می‌کنم،‌ امنیت روانی و سلامت جسمی را به مخاطره انداخته و وجود حجم فلزات سنگین در رود ارس یکی از دلایل این مساله است و از مسئولین می‌خواهم که نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنند.

نظر شما