شناسهٔ خبر: 22065131 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۷۵ گفتمان دینی ویژه نماز در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری ۶۲۴ گفتمان دینی در استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ دینی۷۵ گفتمان دینی با موضوع نماز در مدارس برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجتالاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان  امروز 30 مهر با بیان اینکه در سال جاری برگزاری ۶۲۴ گفتمان دینی با موضوعات مختلفی مانند اعتیاد، سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف و ده ها مورد دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵ گفتمان در موضوع نماز است.
وی افزود: با توجه به مصوبه جلسه ستاد اقامه نماز استان سمنان، این گفتمان ها به همت تبلیغات اسلامی و به میزبانی چهار دانشگاه، حوزه و ۷۰مدرسه در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود که در آنها از اساتید مجرب این حوزه بهره گیری خواهد شد.
معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان یاداور شد: در طول سال تحصیلی جاری همچنین بیش از ۵۵۰ گفتمان دینی به جز موضوع نماز در سطح استان برگزار می‌شود که این گفتمان ها ارتقاء سطح سواد رسانه ای و موضوعات آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و دین و زندگی، رسانه و فضای مجازی و شعار سال را پیگیری می‌کنند.
روحانی نژاد درباره اهمیت پرداختن به مقوله نماز اذعان کرد: تبیین اهداف اقامه نماز و رسیدن به معنویت از اهداف برگزاری گفتمان نماز در مدارس استان سمنان است.
وی با بیان اینکه در این گفتمان‌ها همچنین سعی می‌شود تا تصحیح نماز و قرائت نیز به جوانان استان سمنان آموزش داده شود یاداور شد: این گفتمان‌ها همانطور که از نامش نیز بر می‌آید پیرامون مسائل نظری است که به شیوه مباحثه محور و با مشارکت جوانان برگزار می‌شود به عبارت دیگر نوعی نشست هم فکری است که این امر به جذابیت آن ها کمک می‌کند و همچنین پاسخ به پرسش های جوانان در زمره بخش های پرطرفدار این گفتمان‌ها است.
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها:

نظر شما