شناسهٔ خبر: 22064993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ولایتی: رابطه بین ایران و عراق استراتژیک و بر پایه حسن همجواری است

عضو هیات نظارت براجرای برجام گفت: هلندی ها تاکید کردند که سیاست اروپا متفاوت با آمریکا در رابطه با موضوع هسته ای است، به هیچ وجه عهدشکنی آنها را قبول ندارند و بر این قراردادی که با ایران بسته شده پایبند هستند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش جماران، علی اکبر ولایتی بعد از دیدار با ریموند کنپاس رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روابط ایران و هلند رابطه رو به رشد است و همانطورکه من از اعضای پارلمانی شنیدم آنها مایل هستند روابط بسیار خوب تجاری و اقتصادی با ایران داشته باشند.
وی ادامه داد: آنها تکیه کردند سیاست اروپا از جمله هلند با سیاست ایالات متحده آمریکا در رابطه با مساله هسته ای متفاوت است و به هیچ وجه این عهد شکنی آمریکایی ها قبول ندارند و بر این قراردادی که با ایران بسته شده پایبند هستند.
وی با بیان این هلندی ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این هیئت پارلمانی هستند رویکردی روشن تر و بی پرده تر در خصوص برجام و پایبندی به آن و بدعهدی آمریکایی ها داشتند و صریح تر صحبت کردند، از عهدشکنی آمریکایی ها انتقاد و بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.
ولایتی در ادامه گفت: هیات هلندی در گفت و گوی انجام شده اعلام کردند که مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند و در مورد شرایط بازگشت سرمایه به کشورمان پرس و جو می کردند. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سفر قریب الوقوع حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ایران گفت: رابطه بین ایران و عراق استراتژیک و بر پایه حسن همجواری و برادری بوده است. 
وی افزود: در روزهای سخت عراق مردم ایران با رهنمود ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب به کمک مردم و دولت عراق رفتند و آنها با کمک ایران توانستند بااقتدار تمامیت ارضی خود را حفظ و بردشمنان داخلی و خارجی پیروز شوند.
ولایتی گفت: رفت و آمد های دو کشور بخصوص در سطوح عالی امری طبیعی و مورد نیاز است و هر چه در فواصل کوتاه تر این رفت و آمدها انجام شود امکان تبادل نظر بیشتر می شود بنابراین هر زمان آقای عبادی و یا هریک از مسئولان عراق به ایران سفر می کنند به گرمی مورد استقبال ما قرار می گیرند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این سفرها صرفا دیپلماتیک نیست و در این شرایط حساس ، سفرهایی حیاتی است .
وی در پاسخ به سوالی درباره حمله به کنسولگری ایران در اربیل خاطرنشان کرد: اکثریت مردم کرد با آنچه اتفاق افتاده مخالف بوده و حامی حفظ تمامیت ارضی و اقتدار عراق هستند و تجزیه عراق چیزی جز ضعف برای آنها ندارد. 

 

نظر شما