شناسهٔ خبر: 22064921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

«انجمن علمای اسلامی» جهان هر گونه توافق با اسرائیل را حرام دانستند

انواع مختلف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شامل عادی سازی اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شرعا حرام است و یک جنایت ناشایست به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  خبرگزاری آناتولی بامداد یکشنبه گزارش کرد: ده ها تن از علمای کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی را اشغالگر سرزمین های اسلامی دانستند و خواستار مقابله با روند عادی سازی روابط با این رژیم شدند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس که «رائد حلیحل» رئیس علمای مسلمان لبنان در استانبول ترکیه انرا قرائت کرد، آمده است: انواع مختلف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شامل عادی سازی اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شرعا حرام است و یک جنایت ناشایست به شمار می رود.


در ادامه بیانیه تاکید شده است: عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس با تمامی ابزارهای وفاداری مومنان و وجوب برائت از متجاوزان تعارض دارد.


حلیحل می افزاید: فلسطین سرزمینی اسلامی است که هیچ فردی تحت هیچ بهانه ای حق ندارد از مسئولیت در برابر آن شانه خالی کند، عقب نشینی از مساله فلسطین و به رسمیت شناختن حکومت صهیونیستی در داخل سرزمین اسلامی، خیانت به خداوند، پیامبر و سایر مومنان است.


انجمن علمای مسلمانان در پایان خواستار لغو همه توافق نامه سیاسی میان سازمان های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی شد، چرا که براساس فتوای علمای اسلامی، این گونه توافق نامه ها شرعا حرام، باطل، بی ارزش و غیر قابل اجراست.


در این کنفرانس که به نام «کنفرانس علمای مسلمان برای مقابله با روند عادی سازی سیاسی با رژیم صهیونیستی» در استانبول طی دو روز گذشته برگزار شد، اتحادیه جهانی علمای مسلمان، هیات علمای فلسطین ساکن در خارج از این کشور، هیات علمای سودان، لبنان، لیبی، انجمن ائمه جماعت و خطبای عراق، انجمن علمای سوریه و مغرب عربی و پویش (کمپین) جهانی مقابله با تجاوز اسرائیل تشکیل شد.


این کنفرانس در حاشیه فعالیت نهمین انجمن رهبران بیت المقدس و از سوی ائتلاف جهانی بیت المقدس و فلسطین از جمعه گذشته در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد و شنبه شب به کار خود پایان داد./ میزان

نظر شما