شناسهٔ خبر: 22064702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

يوسف‌نژاد: شرط سني نمي‌تواند تاييد کننده يک مدير باشد

نايب رئيس فدراسيون ورزش مجلس گفت: با شرط سني در انتخاب روساي فدراسيون‌ها موافق نيستم، چون نمي‌تواند مبين و تاييد کننده يک مدير باشد.

صاحب‌خبر -

علي اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با برنامه ايستگاه ورزش راديو جوان درخصوص آيين‌نامه انتخابات روساي فدراسيون‌هاي ورزش و حرف و حديث‌هايي که درباره اين آيين‌نامه مطرح شده، گفت: نگارش اين آيين‌نامه لازم و ضروري و البته دير هنگام بوده است. من چيزي در اين آيين‌نامه نديدم که بتواند گره گشايي کند. يکي از مواردي که داريم، اين است که بايد به ورزشکاران، داوران و مربيان و کساني که تبحر دارند، توجه شود، اما در اين آيين‌نامه کمترين توجهي به آنها نشده است.

وي در خصوص تعيين شرط سني براي روساي فدراسيون‌ها که بايد بين 30 تا 70 سال داشته باشند، گفت: با شرط سني در انتخاب روساي فدراسيون‌ها موافق نيستم، چون نمي‌تواند مبين و تاييد کننده يک مدير باشد.

نايب رئيس فراکسيون ورزش مجلس درخصوص الزام داشتن مدرک کارشناسي ارشد براي روساي فدراسيون‌ها عنوان کرد: اگر اين مدرک مرتبط با رشته ورزشي باشد و البته به عنوان يک امتياز در شرايط مساوي مورد استفاده قرار بگيرد، موافق هستم، اما نه به عنوان يک شرط اصلي.

يوسف‌نژاد درباره پايان دوره چهار ساله رياست و انتخاب سرپرست گفت: مرسوم است که افراد براي منظور خاص و زمان خاص راي مي‌دهند. مجمع براي چهار سال راي مي‌دهد و نبايد يک ثانيه هم بيشتر شود. پس از دوره چهار ساله رياست، يا بايد سرپرست معرفي يا يکي دو ماه مانده به انتخابات بايد برگزار شود. اگر دوره رياست از چهار سال عبور کند، در واقع آن فدراسيون غير قانوني اداره مي‌شود و هر چيزي که امضا کند، وجاهت قانوني ندارد و ما هم صد درصد تذکر در اين باره تذکر مي‌دهيم.

وي با اشاره به حضور افراد اضافه در کاروان‌هاي اعزامي به مسابقات مختلف خاطرنشان کرد: اين تخلف است و ما مخالف هستيم. در اين باره تذکرات لازم را مي‌دهيم و نظارت خواهيم کرد.

نظر شما