شناسهٔ خبر: 22064582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حدود 10 هزار خانوار تحت پوشش در معرض آسیب های اجتماعی هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: حدود 10 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان را زیر 35 سال تشکیل می دهند که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان با تاکید بر اینکه حضور نیروی انتظامی در کنار کمیته امداد در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: توانمندسازی خانوارها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی از اولویت های مهم کمیته امداد برای کاهش آسیب های اجتماعی است و این مهم باید با همکاری همه دستگاه های مسئول به شکل گسترده تری اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 106هزار خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: حدود 10 هزار خانوار از این جامعه را مددجویان زیر 35 سال تشکیل می دهند که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

محمدی با اشاره به وظایف مشترک کمیته امداد و نیروی انتظامی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: این دو نهاد در کنار هم در حوزه های آموزشی، امنیتی و اقتصادی می توانند گام های ارشمندتری برای کاهش فقر و آسیب های اجتماعی بردارند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به تلاش این نهاد در تأمین معاش مددجویان و همچنین  ارائه آموزش‌های لازم برای رشد سطح مادی و معنوی آن‌ها اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در مسیر خدمت رسانی به محرومان همواره به تقویت بنیه اعتقادی و ایمانی و ارتقای عزت نفس خانواده ها توجه داشته و معتقد است هرنوع خدمتی که ارائه می شود باید با رشد ایمانی همراه باشد.

در ادامه سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز با قدردانی از تلاش های کمیته امداد برای ارائه خدمت به محرومان گفت: کمیته امداد به افرادی کمک می کند که به دلایل مختلف جزء افراد آسیب پذیر جامعه به حساب می آیند و به تنهایی قادر به حل مشکلاتشان نیستند.

وی با بیان اینکه کمک به افراد ناتوان ریشه در فرهنگ دینی و اعتقادی ما دارد، افزود: بسیاری از انسان های موفق از دل توده های محروم جامعه بر می خیزند و بسیاری از مدیران رده های بالا در سطح کشوری روزی خود تحت حمایت کمیته امداد بوده اند و از این جهت گستره خدمات کمیته امداد بسیار گسترده تر از تصور می باشد.

سردار اسحاقی به اثر کار کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در مسیر خدمت رسانی به محرومان همواره در کنار کمیته امداد بوده و معتقد است با ارائه آموزش و مشاوره و پیشگیری، زمینه وقوع آسیب‌های اجتماعی هم کاهش می یابد.

نظر شما