شناسهٔ خبر: 22064578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معاون فرهنگی _ اجتماعی اوقاف قزوین خبر داد:

توزیع بیش از 130 هزار غذای گرم بین زوار اربعین حسینی

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی-اجتماعی اوقاف قزوین از توزیع ۱۳۲ هزار پرس غذای گرم از محل موقوفات و نذورات مردم استان قزوین، بین زائران اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اعلام اینکه ۱۳۲ هزار پرس غذای گرم از محل موقوفات و نذورات مردم استان قزوین، بین زائران اربعین توزیع خواهد شد، اظهار کرد: این غذا‌ها در موکب‌های کربلای معلا و نجف اشرف بین مشتاقان اباعبدالله (ع) توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین روزانه ۴ هزار میان وعده از قبیل میوه، چای و کلوچه و نان داغ در موکب نجف اشرف توزیع می‌شود.

 حجت‌الاسلام مجیدی بیان کرد: موکب نجف اشرف به مدت ۱۲ روز و از محل موقوفات مرتبط با حضرت علی (ع) و موکب کربلا نیز به مدت 10 روز از محل عواید آستان زبیده خاتون و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین استان، پذیرای زائران پیاده‌روی اربعین خواهد بود.

وی برآورد هزینه در موکب‌های نجف، کربلا و مهران را بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۵ هزار بسته فرهنگی از قبیل چفیه، سربند، مهر و جانماز به شرکت‌کنندگان هدیه می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، بصیرتی عنوان کرد: در خیمه‌های معرفت که در موکب نجف اشرف برگزار می‌شود، ۱۰ روحانی به شبهه زدایی، مباحت اعتقادی و احکام شرعی پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان اعلام کرد: موکب‌های اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه برای چهارمین سال متوالی در حال برپایی است.

به گزارش ایکنا، پارسال ۲۵ هزار زائر اربعین از استان قزوین به عراق سفر کردند.

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

نظر شما