شناسهٔ خبر: 22064335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عنوان های مطبوعات محلی استان اصفهان- یکشنبه 30مهرماه 96

صاحب‌خبر -

روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان 'قیمت مسکن در اصفهان بالاتر از میانگین کشوری' نوشت : وام مسکن کفاف خرید خانه را نمی دهد.
این روزنامه می افزاید: کارنامه فروش املاک مسکونی در کشور،‌ از رشد حدود ۱۸درصدی معاملات در پنج ماه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل حکایت دارد.
این روزنامه ادامه می دهد : بررسی‌ها درباره وضعیت قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد بهار امسال، متوسط کشوری قیمت ملک،‌ با رشد تک ‌رقمی کمتر از 5درصد، نسبت به بهار پارسال مواجه شد. واسطه‌های بازار مسکن در برخی شهرها، عامل اصلی جنب‌وجوش معاملاتی را تحریک تقاضا به‌واسطه تسهیلات خرید عنوان می‌کنند.
این روزنامه با استناد به اینکه سطح میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در کل کشور، متوسط قدرت خرید تسهیلات مسکن در شهرها معادل 5/35 مترمربع برآورد می‌شود، می افزاید: میزان پوشش هزینه خرید مسکن با تسهیلات بدون سپرده در ۲۶ مرکز استان مشخص می‌کند در بیشتر کلانشهرها، قدرت این نوع وام مسکن، حول‌وحوش ۳۰ مترمربع است، البته این آمار در استان اصفهان عدد کمتری را نشان می‌دهد.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'آمار تجارت اصفهان با کاهش روبه‌رو شده است ' به نقل از استاندار اصفهان نوشت:وضعیت صادرات در استان متناسب با ظرفیت تولیداتش نیست.
این روزنامه می افزاید: در حالی‌ که سال‌هاست استان اصفهان قطب صنعتی و یکی از مهم‌ترین مراکز صادراتی کشور است و در این سال‌ها در تجارت خارجی رتبه دوم یا سوم کشور را در اختیار داشته، اما طی سال‌های اخیر به دلایلی همچون رکود، تحریم‌ها، صنایع، مشکل مبادلات ارزی، مشکلات صنعت، برنامه‌ریزی نادرست و از دست رفتن بازارهای صادراتی، این روند تضعیف و آمار تجارت استان با کاهش مواجه شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'افزایش سه برابری قطارهای اصفهان-زاهدان از فردا' به نقل از مدیرکل راه آهن اصفهان نوشت:حرکت قطار اصفهان- یزد-کرمان-زاهدان و بالعکس از هفته ای یکبار از ابتدای آبان ماه یک روز در میان خواهد شد.
سیدرضا سادات حسینی گفت: با اختصاص ماهیانه ۱۱ رام قطار دیگر به مسیراصفهان- یزد-کرمان- زاهدان و بالعکس وافزایش آن از ۴ رام به ۱۵ رام در ماه، این قطارکه تا کنون هفته ای یک بار حرکت داشت با توجه به تقاضای بالای مسافرین از ابتدای آبان ماه جاری به صورت یک روز در میان در مسیر قرار می گیرد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'ریه اصفهان همچنان در خطر' به نقل از مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان نوشت: یکی از اتفاقاتی که درسالهای گذشته در منطقه ناژوان مشاهده شده، روشن کردن آتش در فصل پاییز و زمستان است.
حسن شفیعی افزود: این منطقه بسیار حساس است و مخصوصا در فصل زمستان که شاهد خشکی درختان و برگریزان پاییز هستیم احتمال خطر آتش سوزی گسترده در این منطقه بیشه ای و جنگلی به چشم می خورد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'تجاری سازی 900 پرونده نوآوری در اصفهان' به نقل از استاندار اصفهان نوشت:بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ۹ مرکز رشد در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند، که ۹۰۰ پرونده نوآوری در این شهرک، تجاری سازی شده است.
رسول زرگرپور گردش با بیان اینکه مالی این شرکت‌ها به بیش از 13 هزار میلیارد ریال رسیده است اظهارکرد: استان اصفهان یک ظرفیت بسیار عظیم انحصاری دارد که شهرک علمی و تحقیقاتی است که می‌تواند پایه اساسی برای حل برخی از مشکلات و توسعه اقتصادی باشد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'اعلام بخشودگی 100 درصد جرایم مالیاتی ادارات' به نقل از مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نوشت:بخشنامه بخشودگی 100 درصد جرائم مالیاتی به کلیه ادارات امور مالیاتی در سطح استان اصفهان ابلاغ ‌شده است.
مراد امیری با اشاره به تکالیف و مقررات جدیدی که از طرف مجلس شورای اسلامی در قالب قوانین مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ می‌شود، بیان کرد: قوانین جدید بعضاً تکالیفی را برای مؤدیان به وجود آورده است که در این زمینه لازم است مؤدیان در راستای عدالت مالیاتی و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی نسبت به انجام تکالیف قانونی اقدام کنند.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی با عنوان 'طرح تجمیع؛ نجات بخش بافت فرسوده' با اشاره به راهکاری برای حل معضل شهر اصفهان؛نوشت: دولت برای نوسازی املاک واقع در بافت های فرسوده تا زمان ساخت، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به عنوان ودیعه مسکن با کارمزد ۴ درصد و برای ساخت هر واحد مسکونی نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد پرداخت می کند.
این روزنامه می افزاید: امروزه با توجه به رشد شتابان شهرنشینی و افزایش فزاینده جمعیت شهرها، توجه به بافت های فرسوده در بین کشورهای پیشرفته و حتی در حال توسعه از اهمیت خاصی برخوردار شده است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما