شناسهٔ خبر: 22064232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزارت خارجه سوریه: سوری‌ها برای بازگشت به کشورشان به دعوتنامه نیاز ندارند

71516

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که سوری‌ها برای بازگشت به کشور خودشان نیاز به دعوتنامه ندارند و هر وقت صلاح دیدند می‌توانند به سوریه برگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه الوطن گفت: سوری‌ها نیازی به دعوتنامه برای بازگشت به کشور خودشان ندارند. برخی کشورها "دیپلماسی گدایی" در پیش گرفته و از موضوع پناهجویان سوری سوءاستفاده می‌کنند.

وی گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در هفتمین دور مذاکرات آستانه بررسی خواهد شد تأکید بر تعهدات است. طرفی که بیشتر باید بر تعهداتش تأکید کند و به آن‌ها احترام بگذارد به ویژه بعد از حوادث ادلب، ترکیه است.

سوسان گفت: حضور دیپلماتیک سوریه طی بحران با وجود 88 هیئت در خارج ممتاز و قوی بود. 44 هیئت دیپلماتیک به صورت کامل در سوریه فعالیت دارند. 15 هیئت دیگر نیز وجود دارد اما دیپلمات‌های آن به بهانه‌های واهی در بیروت اقامت دارند. برخی از کشورها مایلند سفرایشان به سوریه بازگردند. با تحولات و پیروزی‌های میدانی اخیر بازگشت دیپلمات‌ها به سوریه حتمی است.

وی گفت: بعد از تشکیل دفتر پیگیری امور اقتصادی و بازسازی در این وزارتخانه، سفارتخانه‌ها فعال شده‌اند و پیشنهادات زیادی از سوی شرکت‌ها و کشورها ارائه شده که به نهادهای کارشناسی برای بررسی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما