شناسهٔ خبر: 22064022 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌سازی تدارکاتِ سومین کنفرانس "گردشگری و معنویت"

71021

کمیته علمی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ برای آماده سازی سومین دوره این گرهمایی تخصصی و علمی در سال ۹۶ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اولین جلسه کمیته علمی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت با هدف برگزاری سومین دوره کنفرانس به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ و ریاست دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو با حضور اعضای کمیته علمی برگزار شد. اعضای کمیته علمی مشتمل بر اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، نماینده یونسکو در ایران، قائم مقام بنیاد ایرانشناسی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حوزه علمیه قم، امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در این جلسه ایمانی خوشخو با اشاره به برگزاری دو دوره کنفرانس و مطرح شدن مفهوم جدید علمی در سطح بین المللی، مضمون معنویت را یکی از مفاهیم جدید در حوزه مطالعات گردشگری عنوان کرد که می تواند گردشگری را بیش از پیش به فلسفه وجودی آن نزدیکتر کند، چه بسا استقبال و پیگیری اساتید خارجی مؤید همین مطلب است.

دیگر اعضای کمیته علمی با اشاره به اهمیت موضوع معنویت در گردشگری و جدید بودن آن در مطالعات دانشگاهی، بررسی عمیق تر و دقیق تر مباحث را متذکر شدند. همچنین با اشاره به عینی تر کردن مفهوم معنویت، بازنگری در مقالات ارسالی در دو سال گذشته را لازم دانستند.

اعضای کمیته علمی تاکید به شعار سازمان جهانی گردشگری را ضروری دانسته و براین اساس محوریت سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت را " معنویت؛ راهی برای تحقق گردشگری پایدار" تعیین کردند.

مکان و زمان برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت هنوز مشخص نشده و در دومین جلسه این کمیته معین خواهد شد.

دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان اولین دانشکده گردشگری در کشور و پیشرو در ارائه مفاهیم و مضامین علمی جدید حوزه گردشگری، "معنویت" را به عنوان یکی از مفاهیم جدید در مطالعات گردشگری مطرح کرد که با استقبال اساتید و متخصصان داخلی و خارجی همراه شد. بر همین اساس دو دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما