شناسهٔ خبر: 22063770 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده جیرفت: مسئولین نظام اگر اختلافی دارند به رسانه‌های جمعی و مردم نکشانند

71290

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است مسئولین عالیرتبه نظام با اتحاد و همدلی امید به آینده را در دل مردم زنده نگه دارند و اگر اختلافی دارند آن ها را به رسانه‌های جمعی و مردم نکشانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی پور در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: آنچه این روزها شاهد هستیم تکرار بدعهدی آمریکا است، سخنان اخیر ترامپ نشان داد که اعتماد به آمریکا جز خسارت برای کشور حاصل دیگری ندارد.

وی افزود: دستور ایشان به کنگره برای تجدید نظر در برجام نشان می دهد آمریکا قصد دارد یک پوسته ظاهری از برجام را حفظ و آن را وسیله‌ای برای فشار آوردن علیه ایران جهت عقب راندن ما از فعالیت های موشکی و منطقه ای قرار دهد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: اگر چه ما از موضع سه کشور اروپایی عضو ۱+۵ یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس در حفظ برجام استقبال می کنیم، لیکن مواضع این کشورها مبنی بر این که قصد دارند برای متوقف کردن فعالیت‌های موشکی ایران و فعالیت های منطقه ای با ما مذاکره کنند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کمالی پور تاکید کرد: ضمن تشکر از مسئولین جمهوری اسلامی ایران درخصوص رد هر گونه مذاکره مجدد در مورد برجام انتظار داریم مراقبت کنند خدای نکرده در دام فریب کاری متحدان اروپایی آمریکا گرفتار نشوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مجموع سخنان ترامپ فاقد هر گونه معیار حقوقی و بین المللی بود و آنچه ایشان در مورد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی بیان کرد، بدانند سپاه مقتدر ما که نقش حراست و حفاظت از ارزش های انقلاب را دارد، امروز با تفکر الحادی و افراطی مبارزه کرده و ایادی استکبار را به ذلت کشانده است و برای همیشه محبوب ملت ایران خواهد ماند و ما به عنوان نمایندگان مردم قدردان زحمات آنان بوده و خواهیم بود.

وی همچنین در بخش دیگری از نطق خود اظهار داشت: در این شرایط مسئولین عالی‌رتبه نظام باید با اتحاد و همدلی امید به آینده را در دل مردم زنده نگه دارند، اگر اختلافی دارند آنها را به رسانه‌های جمعی و مردم نکشانند که قطعا قضاوت درخصوص آنان این است، آنانی که نمی‌توانند مشکل خودشان را حل کنند، نمی توانند مشکل مردم را حل کنند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: اقدام وزارت کشور در قفل کردن باب تقسیمات کشوری و بعضا منوط کردن به مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی تامل برانگیز و فاقد توجیه قانونی است. نامه های ارسالی وزارت کشور به شورای عالی شهرسازی بدون کارشناسی غالبا با پاسخ منفی رو به رو می شود. وزارت راه و شهرسازی فکری برای برون رفت از این بن بست کند.

وی افزود: از مسئولین وزارت نیرو در رهاسازی آب هلیل رود و همچنین برق رسانی روستایی تشکر می کنم اما کمر مردم حوزه انتخابیه در زیر بار قبوض آب و برق و پرکردن چاه آب کشاورزی خم شده مسئولین وزارت نیرو چه می کنید؟

کمالی پور بیان کرد: ۷ ماه از سال ۹۶ گذشته هنوز مصوبات بودجه اجرایی نشده، مثل انتقال خط ریلی بم به جیرفت و مسئولین سازمان برنامه و بودجه به فکر مطالبات پیمانکاران باشند که همه وزارت خانه ها را در بحث اجرایی به تعطیلی کشانده است.

وی در پایان از وزارت نیرو درخواست کرد تا برای منابع آبی پایدار کرمان و شمال استان کاری اساسی کند و گفت: در انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان تسریع شود که انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود را تعطیل و بودجه های کشور را به  هدر ندهد.

انتهای پیام

نظر شما