شناسهٔ خبر: 22063445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سقوط 2 دانش آموز در اصفهان تحت تاثیر بازی نهنگ آبی

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سقوط 2 دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر این شهر، تحت تاثیر بازی اینترنتی نهنگ آبی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ظهر دیروز (شنبه 29 مهر ماه) 2 دختر نوجوان بطور همزمان از پل بزرگراه چمران اصفهان سقوط کرده و بشدت مصدوم شدند که بر اساس آخرین اطلاعات یکی از آنها جان باخته است.
پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه به نقل از سردار 'مهدی معصوم بیگی' افزود: در اثر این حادثه یکی از دختران که 15 ساله بود در دم فوت شد و دیگری 16 ساله بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد که حال وی وخیم است.
از طرفی کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به ایرنا گفت: بر اثر این حادثه یکی از دختران که به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل شده بود به دلیل برخورد شدید سر و بدن به زمین و کاهش سطح هوشیاری، فوت و دیگری که به بیمارستان امین اصفهان منتقل شده بود دچار مصدومیت شدید و شکستگی های متعدد شده است.
به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان، این دو نوجوان قبل از پرت کردن خود، به وسیله یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کردند.
«نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است، این بازی متشکل از مراحل مختلف است که سرانجام کاربر را با چالش روانی درگیر و فرد را به خودزنی و خودکشی هدایت می کند. گفته می شود این بازی از پدیده به ساحل آمدن نهنگ ها گرفته شده است .
سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نوجوان مجروح شده نیز بیان داشته که تحت تاثیر بازی مذکور دست به این اقدام زده است، خاطر نشان کرد: پلیس در خصوص بازی نهنگ آبی هشدارهایی داده است ؛ این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن افراد دارد به گونه ای که کاربران خود را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می کنند.
وی تاکید کرد: پدر و مادرها می بایست همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و این را بدانند که فضای مجازی در برخی مواقع از فضای واقعی خطرناک تر است.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشاردهنده: سلطانمرادی

نظر شما