شناسهٔ خبر: 22063206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام حمایت هلند از برجام و انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال این توافقنامه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست هلند با سیاست آمریکا درباره برجام متفاوت است و نسبت به آمریکا انتقاداتی دارند.

صاحب‌خبر -

اعلام حمایت هلند از برجام و انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال این توافقنامهبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هیئت پارلمانی و رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان هلند دیدار کرد.

ولایتی در جمع خبرنگاران درباره این دیدار گفت: رابطه ایران و هلند رابطه رو به رشدی است، آن‌طور که از اعضای پارلمانی این کشور شنیدیم، آنها مایلند روابط تجاری و اقتصادی خوبی با ایران داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سیاست اروپا از جمله هلند با سیاست ایالات متحده آمریکا درباره موضوع هسته‌ای متفاوت است و به هیچ‌وجه عهدشکنی آمریکا را قبول ندارند و به برجام پایبندند.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت پارلمانی هلند در این جلسه درباره شرایط سرمایه‌گذاری و بازگشت سرمایه در ایران سوال می‌کردند و به حفظ برجام تاکید داشتند.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره سفر نخست‌وزیر عراق به ایران و اتفاقات رخ داده در اربیل نسبت به کنسولگری ایران، گفت: رابطه ایران و عراق رابطه استراتژیک و رو به رشد و مبنی بر حسن همجواری و برادرانه است. مردم ایران در روزهای سخت ملت و دولت عراق با هدایت رهبری به کمک دولت و ملت عراق رفتند و با کمک ایران، عراق توانست با اقتدار تمامیت ارضی خود را حفظ کرده و بر دشمنان داخلی و خارجی پیروز شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سفر مسئولان دو کشور به کشورهای یکدیگر به خصوص در سطح عالی امری طبیعی و مورد نیاز است، یادآور شد: هر چقدر هم زمان این سفرها در فواصل نزدیک‌تر اتفاق بیفتد، احتمال تبادل نظر موثرتر بیشتر است، لذا هر موقع یکی از مسئولان عراق از جمله برادرمان آقای العبادی به ایران بیایند مورد استقبال قرار می‌گیرند. اینها صرف یک سفر دیپلماتیک نیست، سفرهای حیاتی در این مواقع حساس است.

ولایتی درباره حوادث رخ داده در اربیل نسبت به کنسولگری ایران نیز گفت: اکثریت قریب به اتفاق مردم کرد با آنچه که اتفاق افتاده موافق هستند. حفظ تمامیت ارضی عراق و عزت همه گروه‌های عراقی کرد، سنی و شیعه در یکپارچگی عراق است و تنها دشمنان عراق و ملت‌های منطقه از تجزیه عراق بهره می‌برند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع هیئت پارلمانی هلند درباره برجام نیز گفت: کاملا از برجام حمایت می‌کنند و نگاه آنها با سیاست ایالات متحده درباره برجام متفاوت است و انتقاداتی را نسبت به آمریکا اعلام کردند، به خصوص چون‌ این‌ افراد اعضای پارلمان بودند بی‌پرده انتقادات صریحی نسبت به آمریکا مطرح کردند که چرا وفای به عهد نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

سیاست های اروپا در قبال برجام

نظر شما