شناسهٔ خبر: 22061665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنفرانس روسای ستاد ارتش‌های ائتلاف ضد داعش با حضور اسرائیل و کشورهای عربی

71592

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به منظور مشارکت در کنفرانس روسای ستاد ارتش‌های عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به واشنگتن رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، با وجود اینکه اسرائیل به صورت رسمی در عملیات این ائتلاف شرکت ندارد و تاکنون به چنین دیدارهایی دعوت نشده، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا که ریاست این کنفرانس را برعهده دارد، تصمیم گرفته قواعد برگزاری این نشست را تغییر دهد تا گادی آیزنکوت، همتای اسرائیلی‌اش نیز بتواند در این نشست مشارکت کند.

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای دراین باره اعلام کرد: مقام‌های حاضر در این نشست به بررسی چالش‌های امنیتی مشترک، ارزیابی اوضاع و تحولات امنیتی خاورمیانه و مسائل همکاری نظامی خواهند پرداخت.

اسرائیل در هفته‌های اخیر دست به فعالیت‌های داغی زده از جمله اینکه از ترس استقرار نیروهای ایران یا نیروهای حامی آن نزدیک مرزهای شمال اراضی اشغالی با سوریه و نزدیک ارتفاعات اشغالی جولان به روسیه و آمریکا سفرهایی صورت داده است. رژیم صهیونیستی با چنین دیدارهایی به دنبال جلب حمایت بیشتر از مواضع خود و اعلام این خواسته‌اش(ممانعت از نفوذ ایران و همپیمانانش) به عنوان "خط قرمزی غیر قابل عبور" است.

در این کنفرانس همچنین روسای ستاد ارتش‌های کشورهای عربی از جمله اردن، مصر، عربستان، امارات نیز در کنار همتایانشان از کشورهای عضو ناتو مشارکت خواهند کرد.

این کنفرانس روز چهارشنبه پایان می‌یابد و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حال حاضر در واشنگتن حضور دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما