شناسهٔ خبر: 22061531 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

دلار از روند صدور روادید اربعین حذف شد

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اخذ دلار برای صدور روادید از زایرین اربعین حسینی از روز جاری حذف و هزینه روادید به ریال دریافت می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مجید آقابابائی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با پیگیری‌های وزارت کشور و وزارت امورخارجه وهمکاری دولت عراق، اخذ دلار برای صدور روادید از زایرین اربعین حسینی از روز جاری حذف و هزینه روادید به ریال توسط سفارت و کنسولگری های عراق و همچنین دفاتر موقت ١٢ گانه صدور روادید دریافت می‌شود.
 
آقابابائی افزود: این اقدام، زمینه ساز حذف دلار برای صدور روادید زایرین عتبات معلای عراق پس از اربعین نیز خواهد بود که با هماهنگی دو کشور و انجام مذاکرات، می‌توان به طور کامل مبادلات ارزی دوکشور در موضوع اخذ مبلغ روادید زایرین و وابستگی به دلار را در آن حذف کرد.
 
مجید آقابابائی خاطر نشان کرد: مبلغ کل پرداختی زایرین اربعین که شامل هزینه روادید، بیمه و هلال احمر و کارمزد شرکت‌ها وکارگزاران می‌شود یک میلیون و ۹۹۵ هزار ریال می‌باشد که زایرین صرفا باید همین مبلغ را پرداخت کنند واز هرگونه پرداخت مازاد خودداری نمایند.
 
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان تاکید کرد: برای اطمینان هموطنان از اخذ روادید مطمئن، صرفا به شرکت‌های معتبر و دارای مجوز که قبلا اسامی آن‌ها اعلام شده است مراجعه کنند.

نظر شما