شناسهٔ خبر: 22058561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی وضعیت جاده سلامت قزوین در نشست شورای شهر

قزوین- ایرنا- وضعیت جاده سلامت قزوین شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی این شهر مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت این جاده برای سلامت مردم تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون سلامت و ورزش شورای شهر قزوین در این نشست با بیان اینکه جاده سلامت در راستای داشتن جامعه سالم ایجاد شده است گفت: یکی از مهمترین اقدامات کمیسیون سلامت، بررسی وضعیت جاده سلامت بود.
زهرا یوسفی افزود: این طرح برای تامین سلامت جسم و روان مردم و افزایش نشاط و شادابی آنها از روبروی دانشگاه آزاد تا بوستان باراجین اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه ما به دنبال ارتقاء سطح سلامت شهروندان هستیم افزود: در هفته گذشته به منظور ارزیابی جاده سلامت بازدیدی به همراه اعضای شورا، مدیران مربوطه شهرداری و نمایندگان تشکل های غیر دولتی از پروژه به عمل آمد که یکسری پیشنهادات برای اجرای هرچه مطلوب تر جاده داده شد که درقالب لایحه ای به شورا تقدیم داده شده است.
وی اظهار کرد: در این لایحه موضوعات و تاکیداتی همچون اتصال باند شرقی به غربی در انتهای جاده، جداسازی باند سواره از پیاده، ایمن سازی، تامین فضای سبز و درخت کاری حاشیه جاده، اجرای طرح گرافیکی در کف جاده، راه اندازی ایستگاه سلامت واستفاده از نور گرم برای تأمین روشنایی جاده مورد تا کید قرار گرفت.
یوسفی ادامه داد: باتوجه به اینکه زنگ خطری درحوزه سلامت به صدا درآمده و بیماریهای قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر نام گرفته و مردم به بیماری دیابت، چاقی و افسردگی دچار شده اند، اجرای پروژه هایی نظیر جاده سلامت از ضروریات است.
این عضو شورای شهر قزوین افزود: دررابطه با جداسازی محور سواره و پیاده، تشکلهای غیر دولتی مربوط به دوچرخه سواری به یاری مسئولان برای مشاوره خواهند آمد.
وی تاکید کرد: جاده سلامت در بسیاری استان ها و شهرها اجرا شده و اکنون علاوه بر تامین سلامت جسم و روان جامعه، به منبع درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شده است و حتی در شهرهای اصفهان و شیراز در راستای جذب گردشگر مفید بوده است.
رئیس شورای شهر قزوین نیزدر این نشست گفت: طرح قسمت شرق به غرب پل سلامت تهیه شده و اجرای آن در بودجه سال 97 پیش بینی شده است .
حکمت الله داودی با بیان اینکه زیبایی بصری طرح پیش بینی شده و بخش های قابل اجرا امسال انجام خواهد شد، افزود: در خصوص موضوع اجرای طرح دوچرخه اشتراکی پیش از این در معاونت ترافیک بررسی هایی صورت گرفته که برای بررسی مجدد به کمیسیون مربوطه در شورا ارجاع داده خواهد شد.
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین هم گفت: ادغام مسیر دوچرخه سواری و پیاده رو از مشکلات جاده سلامت است که چند بار مشکل ایجاد کرده و باید تا تا جای ممکن جداسازی مسیر صورت بگیرد.
مهدی عبدالرزاقی افزود: باید تمهیدات لازم برای عدم تردد موتورسیکلت سواران در خلاف جهت جاده سلامت اندیشیده شود.
این عضو شورای شهر تصریح کرد: طبق مذاکره و بررسی که در کمیسیون سلامت داشتیم، موضوع کف سازی جاده مورد بررسی قرار گرفت تا مسیر خوب و استانداردی برای استفاده مطلوب شهروندان تهیه شود.
عبدالرزاقی اضافه کرد: موضوع تامین فضای سبز مسیر به عهده مدیر منطقه سه شهرداری واگذارشد، تا با این اقدام مسیر سایه برای استفاده مردم ایجاد شود.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر نیزاین خصوص گفت: اتصال شروع جاده سلامت به داخل منطقه شهری بسیار مهم است و هم اکنون شروع آن از روبروی جاده سلامت است که باید به بافت شهری اتصال داده شود.
سعید دقیقی افزود: هم اکنون این جاده مورد استفاده افرادی قرار می گیرد که خودرو دارند ولی با نگاه ویژه به جاده و اتصال آن به شهر مورد استفاده افراد و گروههای بیشتری قرار خواهد گرفت.
7389/6012 خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

نظر شما