شناسهٔ خبر: 22058483 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

گزارش/

به شایعات توجه نکنید/ «تبریز 2018» به قوت خود باقی است

نصر: روز گذشته اخباری در فضای مجازی در خصوص پس‌گرفتن رویداد تبریز 2018 از تبریز و جایگزینی نخجوان برای میزبانی از این رویداد، درشبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، در اخبار منتشر شده در فضای مجازی ادعا شده است که «باتوجه به نبود زیرساخت‌های لازم و فرصت کوتاه باقی مانده تا سال ۲۰۱۸، سازمان گردشگری اسلامی تصمیم به جایگزینی پایتخت گردشگری اسلامی گرفته و نخجوان را به‌عنوان جایگزین تبریز معرفی کرده است.» این در حالیست که نخجوان به عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده و این با عنوان «پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018» ارتباطی ندارد.

پیش از این مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود و در سال 2019 نیز بندرسری بگاوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
 مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: پس گرفتن پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 از تبریز، صحت ندارد؛ این انتخاب دارای فرآیند بین المللی است و پس گرفتن آن امکان ندارد.
 
نوید مشهوری آفاق با اشاره به خبرهای منتشر شده در این خصوص، تاکید کرد: هم زمان با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، نخجوان نیز به عنوان "پایتخت فرهنگی جهان اسلام " در سال 2018 انتخاب شده است و این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما