شناسهٔ خبر: 22058359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

صاحب‌خبر -

داخلی
*****
تهران- وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه سفر دوره ای خود به قاره آفریقا را به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی آغاز کرد و در نخستین مرحله عازم پرتوریا پایتخت اداری و اجرایی آفریقای جنوبی شد.
تهران - ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با رئیسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور گفت: سال گذشته بیش از 16 هزار واحد پیش بینی شده از مزایای طرح رونق تولید در سراسرکشور بهره مند شدند.
شهرکرد - وزیر ورزش و جوانان گفت: 4 هزار طرح نیمه تمام ورزشی بدون مطالعه روی دست دولت دوازدهم مانده که نیازمند اعتبار است.
تهران- دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی شامگاه شنبه در خبری ویژه اعلام کرد: دلار از روند صدور روادید اربعین حذف شد.
همدان- نمایندگان منتخب ادوار کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه بوعلی سینا با انتشار بیانیه ای حمایت قاطع خود را از دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی به عنوان گزینه تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند.
تهران - تکواندوکار وزن منهای 58 کیلوگرم ایران به مدال نقره رقابت های جایزه بزرگ لندن دست یافت تا پرونده تیم کشورمان در این مسابقات با دو مدال نقره و برنز بسته شود.
تهران - نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 مدال برنز به کار خود در رقابت های گراپلینگ قهرمانی جهان پایان دادند.
خارجی
*****
بغداد - سیروان بارزانی فرمانده نیروهای پیشمرگه که روز جمعه با کاتیوشا و موشک های آلمانی به نیروهای ارتش ملی عراق در کرکوک حمله کردند، روزشنبه در نامه ای از آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق خواستار مداخله برای جلوگیری از خونریزی و برادر کشی شد.
مادرید - هزاران نفر در بارسلون به همراه سران دولت منطقه ای کاتالونیا ، شنبه شب در تظاهراتی علیه تصمیم دولت اسپانیا در اعمال ماده 155 قانون اساسی‌ در کاتالونیا و برای درخواست آزادی دو تن از رهبران جنبش های استقلال طلب اعتراض کردند .
تهران – «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که روز پنجشنبه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به این کشور دعوت شده بود، شنبه شب در راس هیات بلندپایه وارد عربستان شد.
تهران – تارنمای خبری «سی‌ان‌بی‌سی» گزارش داد؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در واکنش به آزادسازی شهر رقه سوریه به عنوان مقر اصلی گروه تروریستی داعش، اعلام کرد که راهبرد واشنگتن در این کشور «بزودی وارد مرحله جدیدی خواهد شد».
لندن - کارزار ائتلاف توقف جنگ انگلیس با انتشار یادداشتی، 10 دلیل برای حفظ توافق هسته‌ای ایران ارائه و هشدار داد: 'بازی با برجام اقدامی غیرمسئولانه و خطرناک است.'
بغداد - وزارت امور خارجه عراق 'حمله برنامه ریزی شده' به کنسول گری ایران دراربیل و 'اهانت به پرچم یک کشور دوست و تهدید جانی کارمندان نمایندگی' را محکوم کرد.
تهران– شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد یکشنبه به وقت تهران گزارش کرد: ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در شهر دیر الزور در شرق این کشور، موفق شد، کنترل میدان نفتی «العمر» را به کنترل خود درآورد.
تهران – شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد یکشنبه به وقت تهران گزارش کرد: ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در شهر دیر الزور در شرق این کشور، موفق شد، کنترل میدان نفتی «العمر» را به کنترل خود درآورد.
وین - حزب 'اقدام شهروندان ناراضی' جمهوری چک (ANO) با عنوان رهبری 'آندرج بابیس' میلیاردر منتقد اتحادیه اروپا با کسب نزدیک به 30 درصد آرا در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی رسید و احزاب راست و چپ افراطی نیز سهم نسبتا خوبی از آرا کسب کردند.
الجزیره - پایگاه خبری «السومال » شنبه شب به نقل از «عبدالرحمن عمر یریسو » وزیر اطلاع رسانی سومالی نوشت شمار قربانیان انفجار تروریستی هفته گذشته موگادیشو به 358 کشته و 228 زخمی رسیده است.
الجزیره- گردشگری یکی از صنایع پر رونق و سود آور تونس است و مقام های این کشور با کاهش چشمگیر شمار گردشگران خارجی پس از انقلاب سال 2011 و حوادث تروریستی سال 2015، تلاش می کنند جان تازه ای به کالبد این بخش بدمند و درآمدهای این کشور را افزایش دهند.
آنکارا- روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد که ارتش ترکیه برای تنگ تر کردن حلقه محاصره پ.ک.ک، هشت پایگاه نظامی در ادلب تاسیس می کند.
آنکارا- ماموران امنیتی ترکیه 622 مهاجر و پناهجوی خارجی را که قصد عبورغیرقانونی به یونان و بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی از طریق خاک ترکیه را داشتند، طی هفته گذشته در شهرهای مختلف این کشور دستگیر کردند.
آنکارا- روزنامه ینی شفق اعلام کرد: ترکیه که با هدف قطع کریدور ترور در سوریه و برطرف کردن تهدیدات علیه مناطق آزاد شده در عملیات سپر فرات، دایره امنیتی در این مناطق را گسترش می دهد.
لندن - کارزار ائتلاف توقف جنگ انگلیس با انتشار یادداشتی، 10 دلیل برای حفظ توافق هسته‌ای ایران ارائه و هشدار داد: 'بازی با برجام اقدامی غیرمسئولانه و خطرناک است.'
تهران – شبکه خبری سومریه نیوز گزارش کرد: «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع عراق از کشورهای حامی تسلیحاتی پیشمرگه خواست تا از اعطای کمک های تسلیحاتی به این گروه خودداری کنند.
تهران – خبرگزاری آناتولی بامداد یکشنبه گزارش کرد: ده ها تن از علمای کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی را اشغالگر سرزمین های اسلامی دانستند و خواستار مقابله با روند عادی سازی روابط با این رژیم شدند.
تهران – شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد یکشنبه به نقل از منابع نظامی عراقی گزارش کرد: 25 تن از عناصر داعش در نزدیکی مرز غربی عراق و سوریه کشته شدند.
تهران – «زلمای خلیل‌زاد» سفیر سابق آمریکا در عراق روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری روداو، با تاکید بر اینکه کردهای عراق همچنان هدف ثابتی دارند، اما نیازمند سازگاری با شرایط موجود هستند، از بغداد خواست که در برخورد با اقلیم کردستان از خود سازش بیشتری نشان دهد.
شبس*1613*انتشاردهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما