شناسهٔ خبر: 22058358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

والی هرات:

"طالبان" از پیمانکاران پروژه‌های عمرانی هرات باجگیری می‌کند

فارس / فارس

خبرگزاری میزان- والی هرات گفت: طالبان با باجگیری از مسوولان پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها پول هنگفتی به جیب می‌زنند و این به منبع جدید درآمد برای این گروه تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، محمد اصف رحیمی والی هرات با اشاره به همکاری برخی از مردم با طالبان در شهرستانها گفت: طالبان با باجگیری از مسوولان پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها پول هنگفتی به جیب می‌زنند، ازسویی هم برخی از ساکنان شهرستان‌ها به طالبان در مورد پروژه‌های توسعه‌ای در مناطقشان اطلاع می‌دهند و طالبان از این پروژه‌ها باجگیری می‌کنند.

وی افزود: در کنار طالبان افرادی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و با طالبان همکاری می‌کنند در کشتار مردم و مین‌گذاری‌های جاده ای و حملات طالبان شریک هستند.

رحیمی از طالبان و مخالفین مسلح دولت می‌خواهد تا بگذارند کار پروژه‌های توسعه‌ای در روستاها و شهرستان‌ها عملی شود و از عقب ماندن و مشکلات دراین مناطق جلوگیری شود.

عبدالرحیم صالحی عضو شورای ولایتی هرات گفت:با اخاذی و باجگیری‌ها توسط طالبان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف در هرات بخش بزرگی از بودجه مالی خود را تامین می‌کنند.

سید اشرف سادات فعال مدنی در هرات از باجگیری‌های طالبان از پروژه‌های توسعه‌ای نگران هستند و تأکید دارند که اگر مالکان پروژه ها به طالبان باج ندهند، با خطر مرگ تهدید می‌شوند و نمی‌توانند کار پروژه‌های توسعه را در مناطق مختلف عملی کنند.

شورای ولایتی در هرات می‌گوید طالبان علاوه بر باجگیری از پروژه‌های توسعه‌ای و بازرگانان ، از مردم عادی در روستاها و مناطق ناامن نیز زکات و عشر جمع آوری می‌کنند.

/انتهای پیام/

نظر شما