شناسهٔ خبر: 22057583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نقش آلودگی هوا در افزایش جوش‌های صورت

یک متخصص پوست و مو در رابطه با دلایل جوش‌های صورت توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
مریم خدابخشی گفت: در بسیاری از مواقع دیده شده که افراد دلیل جوش‌های صورت را دگرگونی‌های هورمونی در دوران بلوغ عنوان می‌کنند، اما باید به این موضوع توجه شود که دلیل بسیاری از جوش ها، ارتباطی با دگرگونی‌های هورمونی ندارد.

وی افزود: مصرف بسیاری از مواد غذایی می‌تواند منجر به ایجاد جوش در صورت شده و التهاباتی را به همراه داشته باشد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اصلی‌ترین دلایل جوش‌های صورت اظهارکرد: مصرف برخی مواد غذایی از جمله فست فودها، نخوردن آب به میزان لازم، کم خوابی، اضطراب و مصرف مواد غذایی حاوی چربی می‌تواند سبب ایجاد جوش صورت شود.

خدابخشی برخی رژیم‌های غذایی را علتی برای افزایش جوش‌های صورت دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع دیده شده که افراد بدون نظر پزشک اقدام به گرفتن رژیم غذایی می‌کنند و در این شرایط مواد غذایی و آب مورد نیاز به بدنشان نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از مواقع افراد در پی رژیم غذایی، با جوش‌های زیاد در صورت خود مواجه می‌شوند و برای درمان آن به پزشک مراجعه می‌کنند.

این متخصص پوست و مو آلودگی هوا را عامل دیگری برای ایجاد جوش صورت دانست و تصریح کرد: آلودگی هوا نیز در افزایش جوش‌های صورت می‌تواند موثر باشد و در روز‌هایی که آلودگی هوا بیش از حد استاندارد است، توصیه می‌شود افراد چندین نوبت در روز اقدام به شستن صورت خود کنند.

منبع: میزان

نظر شما