شناسهٔ خبر: 22057528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

دوازدهمی بانوی سه‌گانه‌کار ایرانی در ترکیه
بانوی سه‌گانه‌کار ایرانی در مسابقات IRON MAN ترکیه، مقام دوازدهم را در بخش زنان به دست آورد. به گزارش ایسنا، شیرین‌ گرامی، سه‌گانه‌کار ایرانی که ساکن انگلیس است، در مسابقات ترکیه حاضر شد. او که با حجاب اسلامی در مسابقات حاضر می‌شود، در پایان این مسابقات توانست زمان پنج‌ساعت‌و 11دقیقه‌و 27 ثانیه را به ثبت برساند. گرامی در بخش بانوان مقام دوازدهم را به دست آورد و در رده سنی 25 تا 29 سال، ششم شد. او در هر دو بخش زنان و مردان، جایگاه 180 را به دست آورد. گرامی پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان IRON MAN هم حضور داشت که توانست مسابقه را به پایان برساند. 

پنجمی بانوی لژیونر ایران
 در مرحله اول تور تایلند

بانوی لژیونر دوچرخه‌سواری ایران، در مرحله اول تور تایلند پنجم شد. به گزارش ایسنا، ماندانا دهقان، رکاب‌زن ایرانی که در یک تیم باشگاهی اماراتی (ال‌اسایل) فعالیت دارد، در تور تایلند شرکت کرد و در نخستین مرحله این تور، مقام پنجم را به دست آورد. همچنین هم‌تیمی‌های او مقام‌های دوم و چهارم را به دست آوردند. 

فدراسیون‌های وزنه‌برداری ۹ کشور رسما محروم شدند
محرومیت ۹ کشور عضو فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ به صورت رسمی آغاز شد. به‌ گزارش سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری، چین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، اوکراین، ترکیه و مولداوی، ۹ کشوری هستند که از سوی فدراسیون جهانی محروم شده‌اند. IWF ‌به همه این ۹ فدراسیون اعلام کرده محرومیت آنها تأیید و آغاز شده است. هرکدام از این کشورها، ۲۱ روز وقت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند. IWF امیدوار است این کشورها مسئولیت این مسئله را بپذیرند و از این فرصت استفاده کنند و علیه دوپینگ در کشور خود مبارزه کنند. متخصصان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شرایط هرکدام از این ۹ کشور را تحت بررسی خواهند داشت. تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، دراین‌باره گفت‌: «اقدامات ضد دوپینگ که در وزنه‌برداری انجام می‌شود، در تاریخ ورزش بی‌سابقه بوده است. ما تعهد کامل خود را به ورزش پاک نشان داده‌ایم. ما دریافتیم که این 9 کشور نیاز دارند تا فرهنگ ورزش را در کشور خود تغییر دهند. در تعدادی از این فدراسیون‌ها، پیش از این تغییرات مدیریتی وجود داشته و تغییرات فرهنگی آغاز شده است».

تکمیل ناکامی جودوکاران جوان
علی پرهیزگار و حمیدرضا ملک‌زاده، نمایندگان اوزان منهای 90 و مثبت صد کیلوگرم ایران، با شکست مقابل رقبای خود از رقابت‌های جودوی جوانان جهان کنار رفتند تا پرونده تیم شش‌نفره جودوی ایران در این رقابت‌ها، بدون رسیدن به مدال بسته شود. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های جودوی جوانان جهان در زاگرب پایتخت کرواسی، در روز پایانی این رقابت‌ها، علی پرهیزگار در وزن منهای 90 کیلوگرم و حمیدرضا ملک‌زاده در وزن مثبت صد کیلوگرم به‌عنوان آخرین نمایندگان ایران روی تاتامی رفتند و با شکست سنگین مقابل حریفان خود، از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا پرونده تیم ملی شش‌نفره جودوی ایران در این رقابت‌ها بدون رسیدن به حتی یک مدال بسته شود. در جریان رقابت‌های روز گذشته در وزن منهای 90 کیلوگرم، علی پرهیزگار در گام نخست برابر نماینده اتریش به میدان رفت و در مدت زمان یک دقیقه، ایپون شد و با این شکست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. حمیدرضا ملک‌زاده در وزن مثبت صد کیلوگرم نیز ابتدا برابر جودوکار آمریکا به برتری رسید؛ اما در دومین مبارزه برابر حریف خود از هلند، در ٤٩ ثانیه ضربه‌فنی شد و آخرین نماینده تیم ملی ایران در این رقابت‌ها نیز از گردونه رقابت‌ها حذف شد. پیش از این جعفر فیروزآبادی در وزن منهای60، علیرضا خجسته در وزن منهای66، جواد مرادی در وزن منهای۸۱ و قاسم باغچقی در وزن منهای۹۰ کیلوگرم با شکست مقابل رقبا از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند. 

ایران - پاناما
 ۱۹ آبان در وین اتریش

تیم ملی فوتبال کشورمان ماه آینده در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی پاناما می‌رود. به گزارش سایت نود، فدراسیون فوتبال پاناما با تأیید این خبر نوشت: در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۹ آبان ۱۳۹۶، تیم ملی پاناما در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت. این دیدار قرار است در وین اتریش برگزار شود. تیم ملی فوتبال پاناما در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی، با ۱۱ پله صعود در رده ۴۹ جهان و چهارم قاره آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب قرار دارد. تیم ملی پاناما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب، با کسب ۱۳ امتیاز و به‌دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از هندوراس در رده سوم قرار گرفت و به‌طور مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شد. 

برچسب‌ها:

نظر شما