شناسهٔ خبر: 22056760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

‌تمرکززدایی سیاسی، اداری و مالی پایتخت 
در سطح گسترده راه حل نجات تهران

خانه ملت: شهردار تهران تمرکززدایی سیاسی، اداری و مالی پایتخت در سطح گسترده را راهکار نجات تهران دانست و بر تعیین سیاست‌های تمرکز زدایی تاکید کرد.محمدعلی نجفی در خصوص ساماندهی پایتخت با هدف تمرکززدایی سیاسی، مالی و اداری، گفت: در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد تمرکز اداری از پایتخت تا حدودی اجرا شد اما بعد از مدتی به شکل قبل بازگشت، از این رو بعید به نظر می‌رسد که موضوع تمرکز زدایی اداری، مالی و سیاسی در حد تاثیرگذار برای تهران  اجرا گردد.
شهردار تهران با بیان اینکه سطح اجرای تمرکز اداری، مالی و سیاسی پایتخت نیز باید از سوی متولیان مشخص شود، تصریح کرد: انتقال بخشی از سازمان‌ها یا تنها بخش‌های ستادی به شهرستان اثرگذار نیست زیرا تهران مانند دریایی است که نمی‌توان با یک سطل بخشی از آب آن را برداشت.
وی افزود: سیاست اساسی برای تمرکززدایی سیاسی، مالی و اداری پایتخت به نحوی اثرگذار است که بخش‌های عظیمی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بزرگ تهران به بیرون انتقال یابد، البته در گذشته موضوع ایجاد تمرکز اداری و حکومتی پایتخت سیاسی در نقطه‌ای خارج از تهران مطرح و حتی ایجاد شهر جدیدی در حاشیه شهر سمنان مطرح شد.
شهردار تهران، تاکید کرد: اجرای طرح تمرکززدایی از پایتخت راهکار موثری برای کاهش ترافیک و آلودگی هواست به نوعی که می‌تواند موجب نجات شهروندان تهرانی گردد. این اقدام قطعا از بار مالی و کاری مدیریت شهری می‌کاهد اما بعید است در کوتاه مدت قابلیت اجرا پیدا کند.

پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهیم داد

ایلنا‌: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و بسیج مردمی می‌توانند بلایی بر سر دشمنان بیاورند که حتی فرصت گریه کردن را هم نخواهند داشت.امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به همراه سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان با دو خانواده شهید در رشت دیدار کرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در دیدار با فرزندان و همسر شهید مدافع حرم جاوید الاثر محمدرضا یعقوبی گفت: شهدای مدافع حرم با ایثار و از خود گذشتگی در آن سوی مرزها از حریم و امنیت کشورمان دفاع می کنند.اسماعیلی با بیان اینکه شهیدان در مسیر شهادت حمایت خانواده‌هایشان را داشتند، اظهار داشت: باید با تمام توان از خانواده‌های شهدا حمایت کرد چراکه این عزیزان الگوی صبر و استقامت هستند.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) یادآور شد: امروز از یکسو نیروی دریایی ارتش و سپاه آماده است در صورتی که دشمن قصد تعدی به مرزهای آبی ایران را داشته باشد، آنها را تکه تکه کند و در سوی دیگر، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و بسیج مردمی می‌توانند بلایی بر سر دشمنان بیاورند که حتی فرصت گریه کردن را هم نخواهند داشت.
اسماعیلی با اشاره به توهین‌های مکرر آمریکایی‌ها به ملت، دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با اذن رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهیم داد.وی با یادآوری اینکه ملت ایران همواره روی پای خود ایستاده، خاطرنشان کرد: همبستگی ملت ما فقط زیر پرچم ولایت و با فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر می‌شود.

دستور وزیرکشور 
برای تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع

برنا: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور از دستور وزیر کشور برای تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع خبر داد.
«سید رمضان شجاعی کیاسری» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به جلسه دیروز شورای معاونین وزارت کشور گفت: در این جلسه، رحمانی فضلی؛ وزیر کشور خطاب به معاونین وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در سراسر کشور بر انجام خدمت بی منّت و پیگیری جدی روند اصلاح نظام اداری و تقویت سلامت آن تأکید کرد و گفت: همه ما در اجرای عدالت و استیفاء حقوق آحاد ملت در نزد خدای تعالی و خون شهدا مسئول هستیم و باید همه تلاش و مساعی خود را در این مسیر بکار ببندیم.
شجاعی کیاسری افزود: وزیر کشور در همین ارتباط و بر اساس مصوبه هیأت وزیران، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی را مکلّف به تشکیل این ستاد در  سطوح مختلف وزارت کشور بمنظور ارتقای روند تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردمی بصورت اثر بخش و ارائه گزارش به صورت مستمر کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ادامه داد: رحمانی فضلی در این جلسه  شورای معاونین، همچنین در دستوری مشابه از استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران خواست، متناسب با ستاد ایجاد شده در ستاد وزارت کشور بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ستادهای متناظر را در راستای تکریم مردم و مراجعین  و رسیدگی به شکایات مردمی از سوء عملکرد‌های اداری و  احیاناً  فساد اداری در دستگاه‌های اداری و اجرائی حوزه خود، تشکیل دهند و بعلاوه، تمهیداتی اندیشیده گردد تا مردم بتوانند شکایات خود را از همه دستگاههای اجرایی به سهولت ارائه کنند و همچنین شکایات واصله دراسرع وقت رسیدگی و نتیجه آن به مردم منعکس شود.
 شجاعی کیاسری بیان کرد: رحمانی فضلی از بخشهای نظارتی وزارت کشور؛ از جمله مرکز امور بازرسی  خواست با جدیت هر چه تمامتر و با ایجاد ساز و کار مناسب، جداً بر این روند نظارت و نتیجه پیگیری‌ها را، به صورت مستمر گزارش کنند.

همایش چهلمین سالروز عروج 
سید مصطفی خمینی برگزار می شود

جماران: همایش چهلمین سالگروز عروج شهید آیت الله سید مصطفی خمینی صبح دوشنبه با سخنرانی رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
نشست رسانه‌ای مراسم چهلمین سالگرد عروج آیت‌الله شهید مصطفی خمینی صبح دیروز با حضور قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه ها برگزار شد.
حمید انصاری در ابتدای این نشست با اشاره به چهلمین سالگرد شهادت فقیه مجاهد آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: چهلم در فرهنگ دینی و ملی ما دارای معنایی خاص است و مردم احترام ویژه‌ای برای آن قائل هستند چرا که پیروزی انقلاب اسلامی از رهگذر برگزاری چهلم‌های متعدد در سال 56 و 57 حاصل شد. لذا جا دارد این مناسبت به طور جدی و همه‌جانبه بزرگ داشته شود و در سال آینده به ناگفته‌های نهضت حضرت امام(س)، قیام پانزده خرداد، سرانجام انقلاب اسلامی ایران و حوادث پس از آن بیشتر پرداخته شود و موسسات فرهنگی، پژوهشی، اسنادی کشور و مجموعه عزیزانی که در دوران مبارزه با رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب نقش داشتند به میدان بیایند و حقایق را بازگو کنند.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه آبان گفت: این ماه در تاریخ فرهنگ و تاریخ انقلاب اسلامی دربردارنده چند حادثه بسیار مهم، اثرگذار و تحول آفرین است که هرکدام نقطه‌های عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند. 
زیرا در اول آبان شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی واقع شد و در سیزده آبان سالروز تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه پس از قیام ایشان علیه تصویب ننگین «کاپیتولاسیون» توسط رژیم شاه بود و همین طور سیزده آبان سال 58 که مصادف با زیاده‌طلبی‌های آمریکا و دشمنی‌های این کشور با مردم و انقلاب اسلامی ایران بود. 
در دو حادثه مهمی که در این ماه رخ داده است نام حاج آقا مصطفی به طور برجسته نمایان است.
 

نظر شما