شناسهٔ خبر: 22056082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روی خط خبر

صاحب‌خبر -

هاشمی‌شاهرودی: نقش ایران در عراق به ارتقای امنیت محدود نشود
ایسنا| رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که نقش ایران در عراق به ارتقای امنیت محدود نشود. آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع فتنه استکبار در جداسازی عراق و خنثی شدن توطئه بدون خونریزی، درگیری، منازعه و با کمترین هزینه را مایه‌ امیدواری و نقش جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را در ارتقای امنیت عراق ستودنی دانست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به خدمات جمهوری اسلامی در مقابله با گروهک تروریستی داعش و نقش ایران در افزایش امنیت عراق اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی، پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ملت و دولت عراق به حساب می‌آید و حکومت مرکزی عراق به جمهوری اسلامی اعتماد وافی دارد؛ چنان که در طی سال‌های گذشته، حمایت‌های جمهوری اسلامی، ضریب امنیت عراق را به طرز چشمگیری افزایش داده و موجبات آرامش و رضایت خاطر ملت عراق را فراهم آورده است.‌هاشمی شاهرودی، با بیان این‌که جمهوری اسلامی نباید تنها به حل مشکلات امنیتی عراق اکتفا کند، افزود: در کنار مسأله‌ی امنیت، نباید از مقوله‌ اقتصاد و همکاری‌های دو کشور ایران و عراق در این زمینه غفلت کرد. همچنین نقش جمهوری اسلامی در سازندگی و آبادانی شهرهای عراق، اهمیتی ویژه دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: دولت خود را جدا از سپاه ارتش و بسیج نمی‎داند
خبرآنلاین| رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد سپاه گفت: سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای بسیج همه بخش اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و دولت خود را جدا از سپاه، ارتش و بسیج نمی‌داند. محمود واعظی در پاسخ به این سوال که وقتی ترامپ صحبت کرد، دولت یکپارچه در حمایت از سپاه موضع گرفت و همه جریان‌های سیاسی این موضع دولت را تحسین کردند اما درباره برجام چنین حمایتی از دولت نمی‌شود و حتی برخی انتقادهای تندی به دولت انجام دادند، انتظار دولت از جریانات سیاسی چیست؟ گفت: ما که نمی‌خواهیم با کسی معامله کنیم، آنچه امنیت ملی و منافع ملی کشور را در برابر دشمنان و خارجی‌ها تأمین می‌کند، دولت وظیفه خود را انجام می‌دهد. وی دفاع از سپاه را وظیفه دولت دانست و افزود: آقای روحانی اولین‌بار نبود که چنین حمایتی را انجام داد. روز چهارشنبه گذشته که آقای ترامپ هنوز صحبت نکرده بود، آقای روحانی درباره دفاع از سپاه پاسداران صحبت کرد، همچنین آقای رئیس‌جمهوری در نیویورک وقتی خبرنگاری سوالی پرسید، آن‌جا هم محکم از سپاه حمایت کرد. این موضع دولت دوازدهم است.

محسنی‌اژه‌ای: لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آنها مجازات تعیین شود
ایسنا| معاون اول قوه قضائیه با اشاره به سیاست قضازدایی و جرم‌زدایی، تأکید کرد: لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آنها مجازات تعیین شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش اطاله دادرسی در قوه قضائیه اظهار کرد: قضازدایی و جرم‌زدایی از سیاست‌های ابلاغی
 قوه قضائیه است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه نیز در این امر کمک کنند. وی افزود: لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آنها مجازات تعیین شود؛ این یک سیاست کلی است که ابلاغ شده و مجلس و دولت برای اجرای آن به قوه قضائیه کمک می‌کنند. محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که فراهم کردن بستر کار نیز باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: وقتی حجم کار بیش از اندازه نیروی انسانی، بودجه و امکانات باشد، طبیعتاً کار آنطور که شایسته است، جلو نمی‌رود. وی بیان کرد: یکی از اقدامات لازم برای افزایش سرعت در کار در جهت تأمین منابع مالی و انسانی است که دولت و مجلس نیز در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

واعظ‌آشتیانی: دیدار با رئیس‌جمهوری  توسط دیگر تشکل‌ها ادامه یابد
ایلنا|  سخنگوی جبهه یاران با بیان این‌که امیدوارم عدم حضور حضرات در دیدار با رئیس‌جمهوری به بهانه گله‌مندی از دولت نباشد، گفت: اگر انتقادی داشتند انتقادشان محفوظ است ولی تصورم این است که هماهنگی مناسب برای حضور وجود نداشته است. امیررضا واعظ‌آشتیانی با اشاره به دیدار برخی اعضای جامعه روحانیت با رئیس‌جمهوری گفت: هماهنگی قوا با یکدیگر و ایجاد تفاهم به گونه‌ای که مردم احساس کنند، شکاف بین قوا و اقشار جامعه وجود ندارد، بسیار مطلوب است و همواره از سوی رهبری خطاب به سران قوا تأکید شده که همسو باشند و اصول انقلاب را پیگیری کنند تا مردم امیدوار و دشمنان ناامید شوند؛ چراکه تسری این اعتماد به سطوح جامعه از طریق مسئولان ایجاد خواهد شد.

 

نظر شما