شناسهٔ خبر: 22056076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

سخنگوی شورای نگهبان:
تبدیل رفاه به مسأله اول کشور
 انحراف در انقلاب است
انتخاب| سخنگوی شورای نگهبان گفت: تبدیل‌ شدن رفاه به مسأله اول کشور، انحراف در اولویت‌های انقلاب اسلامی است چرا ‌که رفاه اقتصادی هدف انقلاب نیست بلکه ابزار انقلاب است. عباسعلی کدخدایی عصر جمعه در مراسم پایانی اردوی فرهنگی آموزشی ناظر مسئولان انتخابات شورای نگهبان در حسینیه امام‌خمینی(ره) با اشاره به زمان‌‌شناسی رهبر معظم انقلاب در گوشزد کردن موقعیت‌‌های حساس تاریخی افزود: زمانی که تهاجم فرهنگی با گسترش شبکه‌های ماهواره‌‌ای و تولید فیلم‌ها بر جامعه وارد شد، رهبری موضوع تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند. وی در ادامه اظهار کرد: در دهه هفتاد نیز شاهد گسترش برنامه‌‌های ماهواره‌‌ای در جامعه بودیم و برخی مسئولان نیز به ‌اشتباه گفتند اشکال ندارد. وی گفت: در حوزه سیاسی نیز شاهد بودیم که در حل مسائل داخلی و خارجی سستی‌هایی ظاهر شد، غافل از این‌که وقتی دشمن برنامه‌‌ریزی می‌‌کند و توافقی را مطرح می‌کند، برای پیشبرد اهداف خود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی
 و سیاست خارجی مجلس:
صداوسیما ضابطه ممنوع‌التصویری را مشخص کند
ایسنا| نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین ضابطه ممنوع‌التصویری در صداوسیما شد. علیرضا رحیمی اظهار کرد: متاسفانه صداوسیما به وظایف مسلم خود در قبال اطلاع‌رسانی درخصوص عملکرد نمایندگان تهران عمل نکرده و ۱۵ ماه است که یک دقیقه برنامه اختصاصی هم برای نمایندگان تهران پیش‌بینی نشده درحالی‌که در شبکه‌های استانی، نمایندگان استان‌ها گزارش عملکرد خود را به مردم ارایه می‌کنند. البته اخیرا صداوسیما با مجمع نمایندگان تهران یک جلسه داشته‌اند که بیشتر نگاه به آینده بوده و انتظار حمایت بودجه‌ای از مجلس و نمایندگان مطرح شد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: همه مشکلات سازمان صداوسیما مالی و بودجه‌ای نیست و نباید موضوعات مدیریتی و سیاسی عملکرد صداوسیما را پشت پرده کسر بودجه و منابع مالی مسکوت گذاشت. وی اظهار کرد: باید ضابطه ممنوع التصویری در صداوسیما مشخص شود. به‌هرحال در مورد عملکرد صداوسیما حساسیت‌هایی وجود دارد و باید چارچوب منافع ملی در اقدامات آن مورد توجه قرار گیرد و انعکاس موفقیت‌های مهم ملی به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری از موارد مورد انتظار از صداوسیما است. رحیمی خاطرنشان کرد: رویکرد صداوسیما درخصوص عملکرد شهرداری تهران و همچنین نمایندگان تهران به نوعی رویکرد تبعیض آمیز است که این رویکرد از طرف صداوسیما قابل قبول نیست چرا که پوشش عملکرد شهرداری در دوره آقای نجفی و قبل از آن به صورت محسوسی متفاوت است و بسیاری از اتفاقات دو ماه گذشته شهرداری و شورای شهر به مردم منعکس نشده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی
 و امور بین‌الملل وزارت کشور خبر داد:
دستور وزیر کشور
برای تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع
 و رسیدگی به شکایات مردمی
ایلنا| سیدرمضان شجاعی‌کیاسری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل، از دستور وزیر کشور برای اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردمی در صف و ستاد وزارت کشور خبر داد. کیاسری با اشاره به جلسه صبح دیروز شورای معاونین وزارت کشور گفت: در این جلسه، دکتر رحمانی‌فضلی؛ وزیر کشور خطاب به معاونین وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در سراسر کشور بر انجام خدمت بی‌منّت و پیگیری جدی روند اصلاح نظام اداری و تقویت سلامت آن تأکید کرد و گفت: همه ما در اجرای عدالت و استیفای حقوق آحاد ملت، در نزد خدای تعالی و خون شهدا مسئول هستیم و باید همه تلاش و مساعی خود را در این مسیر
بکار ببندیم.

نظر شما