شناسهٔ خبر: 22055724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری 650 فعالیت فرهنگی و مذهبی در اردکان

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان از انجام 650 فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام حاجی اسماعیلی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان صبح امروز در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان اردکان از انجام 650فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه ماه محرم در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: این فعالیت ها با همکاری 50مبلغ و مبلغه اعزامی به شهرها و روستاها، 65مسجد و مرکز دینی، 6 موسسه قرآنی، 7 خانه قرآنی و 75هیئت مذهبی در سطح شهرستان برگزار شد.
حاجی اسماعیلی ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی ویژه محرم، برپایی محافل اونس با قرآن کریم، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، تبیین مسائل شرعی، عزاداری و سوگواری به‌ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین(ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات قرآن و غبارروبی گلزار شهداء از موارد برنامه های انجام شده در این شهرستان است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در سالهای آینده در ایام محرم در دستور کار قرار خواهد گرفت، مسجد محور کردن مراسم های عزاداری خواهد بود که در این راستا علاوه بر صرفه جویی در اموال عمومی کارکردهای اصلی مساجد در ترویج و نشر فرهنگ ناب اسلامی نیز فعال خواهد شد.
منبع: اداره کل تبلیغات اسلامی یزد

نظر شما