شناسهٔ خبر: 22055682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ارتش ترکیه هشت پایگاه نظامی در ادلب تاسیس می کند

صاحب‌خبر -
خرداد: روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد که ارتش ترکیه برای تنگ تر کردن حلقه محاصره پ.ک.ک، هشت پایگاه نظامی در ادلب تاسیس می کند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، روزنامه ینی شفق در گزارشی اعلام کرد: شهر ادلب دارای جمعیتی چهار میلیون نفری است و ارتش ترکیه برای محافظت از آنها و تنگ تر کردن حلقه محاصره نیروی های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مستقر در عفرین، قصد تاسیس هشت پایگاه نظامی در ادلب را دارد.

این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه اضافه کرد: مکان احداث چهار پایگاه شناسایی و مشخص شده که یکی از این مناطق تعیین شده برای تاسیس پایگاه نظامی، کوه برکت در ادلب است.

این رسانه همچنین اعلام کرد: فرودگاه نظامی الدوهور، پایگاه هوایی تفتناز و منطقه دیف سایر نقاط تعیین شده برای ایجاد پایگاه نظامی ترکیه است.

این روزنامه همچنین اضافه کرد: 14 نقطه دیده بانی دیگر برای کنترل بیشتر شهر ادلب توسط ارتش ترکیه تاسیس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ینی شفق ترکیه هفته پیش نیز اعلام کرده بود که ارتش ترکیه قصد دارد در ادلب و در اراضی تحت کنترل مخالفان از جمله در مناطق حضور ارتش به اصطلاح آزاد سوریه دو پایگاه هوایی تاسیس کند و بر این اساس، کنترل فرودگاه های تفتناز و ابودوهور نیز در چهارچوب نقشه انتقال، تحت مدیریت نیروهای ارتش ترکیه قرار خواهد گرفت.

در پی توافق آستانه 6، ارتش ترکیه از یک هفته پیش از مرزهای شمال غربی سوریه گذر کرده و در مناطقی از استان و شهر ادلب مستقر شده است.

به گزارش ایرنا، مقاماتی از وزارت خارجه و مجلس سوریه، استقرار نظامیان ترکیه در استان ادلب را غیرقانونی و تهدیدی برای امنیت ملی سوریه تلقی کرده و اعلام کردند که حضور ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی و نقض حاکمیت ملی آن کشور است.

حدود 200 نفر از نیروهای ترکیه از حدود دو هفته پیش با حضور در مناطقی از استان ادلب، قصد ایجاد مناطق امن و عاری از درگیری در قالب موافقتنامه آستانه 6 را دارند و بر این اساس در حال استقرار در مناطق غربی شهر ادلب هستند.

نظر شما