شناسهٔ خبر: 22055661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل دفتر سواحل سازمان محیط زیست:

توسعه سواحل و حفاظت از محیط زیست دریا باید متوازن باشد

R7720/P1377/S6,58/CT11

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه و حفاظت از سواحل باید به شکل متوازن باشد و طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور می‌تواند الگویی برای توسعه در کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شهرام فداکار امشب در جمع خبرنگاران در بندرعباس به افتتاح طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: محیط زیست دریایی در کشورمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون کشور ما از شش هزار کیلومتر خط ساحلی و 400 هزار کیلومترعرصه دریایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این عرصه‌های دریایی آن طور که باید در محاسبات ملی ما مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ضرورت دارد نسبت به این موضوع جدیت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از محیط زیست دریایی را امری فرابخشی دانست و افزود: اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور موجب می‌شود تجربه جهانی را این سواحل پیاده کنیم.

فداکار تصریح کرد: هرمزگان نخستین استان ساحلی است که این طرح در آن اجرایی می‌شود و تلاش‌ها برای تحقق این طرح جامع از سال 90 آغاز شده بود و اجرای آن دستاوردهای مهمی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیاست کلان نظام توسعه دریامحور در کشور است، عنوان کرد: توسعه و حفاظت از سواحل باید به شکل متوازن باشد و طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور می‌تواند الگویی برای توسعه در کشور باشد.

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) همکاری و جدیت بسیار خوبی برای اجرای این طرح داشته و خواسته ما این است که مسئولان استان هرمزگان از این طرح حمایت مادی و معنوی داشته باشند.

اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست مناطق ساحلی جنوب کشور براساس توافق میان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) به صورت پایلوت در استان هرمزگان آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما