شناسهٔ خبر: 22054564 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    
    توقیف محموله قاچاق
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رودسر از توقیف محموله یک میلیارد ریالی کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رمضانعلی پورقاسم اظهار داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون «جک» مشکوک شده و پس از متوقف کردن و بازرسی از این خودرو موفق شدند 25 هزار و 398 قطعه انواع قطعات یدکی وسایل نقلیه قاچاق کشف و ضبط کنند، در این رابطه راننده خودرو دستگیر شد.
پرونده سارقان کیش بسته شد
کیش- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی کیش گفت باند سارقان انواع باطری خودرو، موتورهای شارژی، کابل‌های مسی برق و پمپ آب در جزیره کیش منهدم شد.
سرهنگ رحیم جهانبخش افزود: 53 فقره پرونده سرقت با انهدام این باند بسته شد.وی اضافه کرد: تعدادی از مالباختگان با مراجعه به کلانتری‌های محل اموال مسروقه خود را تحویل گرفتند.
مواد غذایی قاچاق به مقصد نرسید
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از توقیف اتوبوس‌ حامل کالای قاچاق در زاهدان خبر داد.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و خودرو را متوقف کردند.وی افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس انواع مواد غذایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال را کشف و در این رابطه یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.
جاسازی برنج قاچاق در تریلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان «دیر» از توقیف یک دستگاه تریلی با 22 تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ «فرهاد آراوند» اظهار داشت: ماموران حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان و کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی اظهار داشت: ماموران پلیس در بازرسی از قسمت بار خودرو تعداد 550 کیسه 40 کیلوگرمی معادل 22 تن برنج قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ «آراوند» با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر اعلام کارشناسان یک میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد شده است گفت: در همین ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
کشف 4 تن چوب‌آلات جنگلی
ساری- خبرنگار کیهان: ماموران پاسگاه انتظامی ساری و کلاردشت در راستای طرح مبارزه با ورود و عرضه کالای قاچاق در بازرسی‌ها 2 تن چوب از دو نفر در کلاردشت و دو تن چوب‌آلات قاچاق از یک راننده کشف و ضبط کردند.
3 متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و چوب‌آلات قاچاق به منابع طبیعی ساری و کلاردشت تحویل شد.
هروئین در بار مسافر
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان خاتم از کشف چهار کیلوگرم هروئین از یک مسافر اتوبوس خبر داد.
سرهنگ غلامرضا کشوری گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس ولوو مشکوک که پس از توقف در بازرسی از این خودرو از وسایل همراه یکی از مسافران مقدار چهار کیلوگرم هروئین کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
مرگ 3 اتباع بیگانه
نائین- فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان نائین گفت: در واژگونی خودروی سمند حامل اتباع بیگانه در محور نائین- اردستان، 3 نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند.
رضا عباسی اظهار داشت: طی تماس با اورژانس نائین واژگونی خودروی سمند در کیلومتر 37 محور نائین به اردستان بعد از روستای نیستانک نائین گزارش شد و آمبولانس‌های اورژانس به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: این حادثه در ساعت 5 و 58 صبح روز شنبه رخ داده و همگی مجروحان و کشته‌های این حادثه از ابتاع بیگانه بودند علت حادثه در دست بررسی است.
سقوط دو دختر از پل
اصفهان- ایرنا: مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دو دختر حدوداً بیست ساله دیروز از پل بزرگراه چمران اصفهان سقوط کرده و به شدت مصدوم شدند.
عباس عابدی افزود: هر دو مصدوم بدحال و دچار آسیب‌های متعدد شده‌اند که پس از خدمات درمانی اولیه و فوری در محل، به بیمارستان‌های امین و غرضی منتقل شدند.
در حالی که هنوز اطلاعی از دلایل این حادثه در دست نیست و موضوع در حال بررسی است، نقل شده که این دو دختر به طور همزمان خود را از بالای پل چمران به پایین پرتاب کرده‌اند.
اختلاف 2 همسایه قربانی گرفت
کرمان- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: اختلافات 2 همسایه در این شهرستان منجر به کشته شدن یکی از آنها شد.
خدابخش روح‌الامینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از کسب گزارش مبنی بر تیراندازی منجر به فوت در شهرستان بافت، بلافاصله دادرس دادگاه به جانشینی از بازپرس به همراه مأموران پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: پس از تحقیقات اولیه مشخص شد به دلیل نزاعی مبنی بر اختلاف خانوادگی فردی پنجاه ساله به نام (ج.ع) بر اثر اصابت گلوله توسط همسایه‌اش به قتل رسیده است.
وی افزود: مقتول پس از خارج شدن از خانه توسط همسایه‌اش (فردی به نام (ی.م)) به وسیله سلاح شکاری به قتل رسیده که با حضور به موقع مأموران انتظامی قاتل در همان لحظه دستگیر و پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بافت ارجاع شد.
اختلاس 50 میلیاردی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف اختلاس 50 میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های شهرستان «بابلسر» و دستگیری مسئول بانک به اتهام اختلاس خبر داد.
سرتیپ «سیدمحمود میرفیضی» در تشریح جزئیات این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تخلف مالی و وقوع اختلاس در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، فردی که مسئولیت بانک مذکور را برعهده داشته با انجام اقدامات مجرمانه و تخلفات مالی اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب مشتریان کرده است.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف 50 میلیارد ریالی اختلاس در این بانک از دستگیری متهم به اختلاس خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
میرفیضی، افزود: متهم با قرار وثیقه 150 میلیارد ریالی صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.
مرگ دلخراش کودک 3 ساله
نیشابور- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: پسربچه سه ساله در یکی از روستاهای بخش میان‌جلگه شهرستان نیشابور به طرز دلخراشی زیر چرخ‌های خودرو نیسان پدر فوت کرد.
سرهنگ حسین بیات افزود: در این حادثه مرد 60 ساله با دنده عقب قصد بیرون آوردن خودروی نیسان از منزل داشته که فرزند 3 ساله‌اش قصد پیاده شدن از عقب خودرو را داشته لیکن به پایین سقوط و به طرز دلخراشی در زیر چرخ‌های خودرو فوت کرد.

نظر شما