شناسهٔ خبر: 22054465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر صدور روادید ویژه اربعین حسینی در شهرستان ورامین افتتاح شد

تهران - ایرنا - دفتر صدور روادید ویژه اربعین حسینی روز چهارشنبه طی آئینی با حضور سفیر عراق در شهرستان ورامین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان ورامین دراین آیین گفت: دفتر صدور روادید ویژه اربعین حسینی با کمک وزارت کشور و هماهنگی وزارت امور خارجه در جنوب شرق استان تهران افتتاح شده است.
محمدرضا یوسفی افزود: با راه اندازی این دفتر روند صدور روادید برای جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری شهرستان های ورامین ، قرچک، پیشوا و پاکدشت برای سفر به کشور عراق در ایام اربعین تسهیل می شود.
وی اظهار کرد: اجتماع عظیم اربعین، یکی از مهترین نمادهای عظمت شیعیان در جهان است و راه اندازی این دفتر می تواند به حضور باشکوه مردم این منطقه در این اجتماع عظیم مذهبی کمک کند.
وی با اشاره به مزیت ها و قابلیت های شهرستان ورامین گفت: بسیاری از محصولات تولیدی شهرستان ورامین در حوزه دامی و کشاورزی به عراق صادر می شود که افتتاح این دفتر می تواند زمینه دوستی و همکاری بیشتر دو ملت ایران و عراق را فراهم کند.

* سفیر عراق: حرکت در مسیر امام حسین (ع) باعث پیروزی مردم ایران و عراق شده است
سفیر عراق در تهران نیز گفت: حرکت در مسیر امام حسین (ع) باعث پیروزی مردم ایران و عراق در مقابله با دشمنان خود شده است.
سید راجح موسوی افزود: خدمت به بارگاه امام حسین (ع) افتخار بزرگی است که بالاتر از آن در عالم یافت نمی شود.
وی افزود: این حقیقتی است که اگر تمسک به سیره امام حسین (ع) و ائمه اطهار نبود پیروزی ملت ایران و عراق بر دشمنانشان میسر نمی شد.
سفیر عراق در تهران گفت: امروز ایران و عراق به سمت عمق بخشیدن به روابط سیاسی خود پیش می روند و روح برادرانه ای که در میان مردم ایران و عراق وجود دارد به ایجاد این ارتباط کمک بیشتری می کند.
وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات برگزاری آیین باشکوه اربعین با حضور مردم ایران گفت: در سال گذشته 11 دفتر کنسولگری در مدت زمان کوتاهی در ایران برای صدور روادید افتتاح شد که این مهم در روابط بین الملل بی سابقه بود.
به گزارش ایرنا، دفاتر صدور روادید ویژه اربعین حسینی مراجعه حضوری ندارند و متقاضیان می بایست برای دریافت ویزا از طریق دفاتر نمایندگی حج و زیارت اقدام کنند.
دفاتر صدور روادید کشور عراق ویژه اربعین حسینی(ع) در حقیقت نقش تسهیل کننده کارها را برعهده دارند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254//1625

نظر شما