شناسهٔ خبر: 22054449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد:

بدهی سنگین آموزش و پرورش ایلام به شرکت های آب و برق

ایلام -مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از بدهی سنگین این مجموعه به شرکت های برق، آب و فاضلاب، مخابرات و گاز استان ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیرانوند عصر شنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربین استان با در اختیار داشتن حدود ۱۰۰ هزار دانش آموزش و تعداد کثیری کادر آموزشی برای تامین نیازهای این افراد به اعتبار بیشتری نیاز دارد که در شرایط کنونی ارائه خدمات مطلوب با منابع مالی کنونی بسیار سخت است.

وی افزود: یکی از مشکلات این عرصه زمینه سازی تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی است و به دلیل میسر نبودن ایجاد مدرسه در تمامی روستاها برخی خانواده ها برای فراهم شدن تحصیل فرزندان خود مجبورند که برای انها سرویس ایاب و ذهاب بگیرند که به دلیل نداشتن تمکن مالی برخی از این دانش آموزان بویژه در مقاطع پایه اول و دوم متوسطه مجبور به ترک تحصیل می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: پارسال ۸۰۰ میلیون تومان در این زمینه پرداخت شد که ۲۰۰ میلیون تومان آن از طریق وزارت و مابقی از سایر منابع تامین شد ولی برای امسال با مشکل جدی روبرو هستیم.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه های سنگین آموزش و پرورش استان برای تامین انرژی مورد نیاز پرداخت و گفت: تاکنون به علت بدهی به این شرکت ها هیچ گونه قطعی انرژی نداشته ایم ولی همچنان به همکاری این شرکت ها نیاز داریم. 

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در ادامه اظهار کرد: ۷۰ مدرسه در مهران مشغول فعالیت هستند که پارسال در ایام اربعین دو هفته به تعطیلی کشیده شدند که امیدواریم امسال با تدابیر اندیشیده شده مشکلی سر راه تحصیل دانش آموزان در این مناطق ایجاد نشود.

نظر شما