شناسهٔ خبر: 22054441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قصرشیرین: امکانات خوبی برای پذیرش زوار در مرز خسروی فراهم شده است

صاحب‌خبر -

فرامرز اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در ایام اربعین، مرز خسروی قصرشیرین و استان کرمانشاه قدمگاه زائران خواهند بود و از این رو برای رفاه همه کسانی که قصد خروج از این مرز را دارند، از ماه ها قبل تاکنون تلاش های بسیار خوبی از سوی دستگاه های اجرایی و ستاد اربعین صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: مرز رسمی خسروی قدیمی ترین مرز با عراق برای تردد زائران است و از این رو امکاناتی برای عزیمت زائران از این مرز وجود داشت که هم اکنون با تلاش چند ماهه این امکانات تقویت شده است.
وی اضافه کرد: بزرگراه کربلا تا ورودی سرپل ذهاب به استثنای بخش کوچکی قبل از ورودی شهر کرند آماده و تکمیل است که باقی مانده این مسیر نیز تا قبل از آغاز سفرهای اربعین به اتمام می رسد.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: روشنایی و روکش آسفالت مسیر قصرشیرین به خسروی به تکمیل شده و پیش بینی می شود که امسال بیش از 500 هزار تن از زائران از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات شوند.
اکبری، از ایجاد توقفگاه برای 60 هزار دستگاه خودروی شخصی زائران و همچنین پیش بینی و تامین اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در محل توقفگاه ها همه امکانات و زیرساخت های رفاهی و سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران تعبیه و احداث شده است.
وی از تلاش های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، شرکت توزیع برق، معاونت شهرداری و شهردار منطقه 14 تهران برای تامین آب و برق، بهسازی و آماده سازی فضای شهری، مجموعه پایانه و همچنین تامین نیروی انسانی برای تنظیف و خدمات رسانی به زائران اربعین در قصرشیرین و مرز خسروی قدردانی کرد.
این مقام مسئول گفت: کمیته اسکان و تغذیه نیز در مرز خسروی قصرشیرین فعال شده است و به طور قطع پیش بینی های لازم برای تامین و ارائه سه وعده غذایی به زائران اربعین حسینی با مشارکت بخش مردمی انجام شده است.
اکبری از تشکیل ستاد مردمی اربعین حسینی با هدف ارائه خدمت مورد نیاز به زائران در قصرشیرین خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت فعالانه مردم برای ارائه خدمات اسکان به زائران ضروری است.
وی همچنین از افزایش گیت ورود و خروج مسافر، آسفالت مسیر و همچنین تامین آب و برق و ایجاد و احداث سرویس های بهداشتی در محل پایانه خسروی و منذریه عراق خبر داد.
قبل از بسته شدن موقت مرز خسروی، روزانه سه هزار زائر از این معبر رسمی به عراق و داخل کشورمان تردد می کردند که از این تعداد یک هزار و 500 زائر عراقی وارد ایران می شدند و به همین تعداد نیز زائران ایرانی به عتبات عالیات سفر می کردند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما