شناسهٔ خبر: 22054157 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 جريمه متفاوت نبستن کمربند ايمني

معاون عمليات ترافيکي پليس راهور ناجا گفت: ميزان جريمه نبستن کمربند ايمني در جاده‌ها، شهر‌ها و راه‌هاي روستايي متفاوت است.

سرهنگ مهري، معاون عمليات ترافيکي پليس راهور ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بستن کمربند ايمني براي سرنشينان جلو خودرو الزامي بود، اما در حال حاضر با اصلاح قوانين رانندگي اين موضوع تغيير کرد و بستن کمربند ايمني براي سرنشينان وسايل نقليه الزامي شد.وي افزود: در همين راستا در خودرو‌هاي سواري و حتي اتوبوس‌ها تمام سرنشينان و مسافران بايد کمربند ايمني خود را ببندند، در غير اين صورت مالک وسيله نقليه جريمه مي‌شود.

معاون عمليات ترافيکي پليس راهور ناجا گفت: مبلغ جريمه نبستن کمربند ايمني براي رانندگان وسايل نقليه در معابر شهري و کلانشهر‌ها 400 هزار ريال، در راه‌هاي روستايي 200 هزار ريال و در جاده‌ها 600 هزار ريال است.سردار مهري در پايان تصريح کرد: بستن کمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودرو همانند سرنشينان جلو خودرو الزامي است و برابر قانون براي آن جريمه پيش بيني شده است.

مُصِر بودن فرمانداري بر جمع‌آوري کودکان کار

ادامه‌ي يک روند غيرقانوني

عضو شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه جمع‌آوري کودکان کار و خيابان توسط فرمانداري و شهرداري بايد متوقف شود، گفت: در جلسه اخير فرمانداري مقرر شد که وزارت رفاه و سازمان بهزيستي جذب اين کودکان را انجام دهند و هر کسي برخلاف مصوبه کاري را انجام دهد، غيرقانوني عمل کرده‌است.به گزارش ايلنا، بعد از اختلاف‌نظرها و واکنش‌هاي به وجود آمده در خصوص نحوه جمع‌آوري کودکان کار و خيابان که توسط فرمانداري و شهرداري از مرداد ماه آغاز شد، در کارگروه فرمانداري تهران مصوب شد که ساماندهي کودکان کار و خيابان برعهده بهزيستي و وزارت رفاه باشد؛ اما براساس گزارش سازمان‌هاي مردم نهاد، مسئولان وزارت رفاه و سازمان بهزيستي هنوز هم فرمانداري به کمک شهرداري طرح جمع‌آوري کودکان کار و خيابان را در سطح شهر تهران اجرا مي‌کنند.

جذب کودکان کار و خيابان بايد توسط بهزيستي انجام شود

محمد حق‌شناس (رئيس کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر) در گفت‌وگو با ايلنا در واکنش به اين اقدام شهرداري و فرمانداري بيان داشت: مسوولان وزارت رفاه طي تماس‌هاي متعددي که با اعضاي شورا داشتند، تاکيد کردند که جمع‌آوري بايد توسط بهزيستي انجام شود. از طرف ديگر به نظر مي‌رسد که فرمانداري همچنان براي جمع‌آوري اين کودکان مصر و پيگير است.

وي افزود: به نظر مي‌رسد؛ بين وزرات رفاه و فرمانداري اختلاف‌نظر وجود دارد. اين موضوع در نشستي که ما از اين دو دعوت کرده بوديم نيز کاملا قابل مشاهده بود. در حال حاضر نيز پيگير هستيم که جلسه‌اي با حضور فرمانداري و مسئولان وزارت رفاه برگزار کنيم تا موضوع به صورت رودررو حل و فصل شود.

نگاه بهزيستي به شوراي شهر نزديک‌تر است

حق‌شناس گفت: روند اجراي اين طرح کند شده‌است، اما اين مساله مشکلي است که بين فرمانداري و بهزيستي وجود دارد. نگاه شوراي شهر اين است که قانون در اين خصوص به طور کامل و درست اجرا شود. نگاه بهزيستي به نگاه شوراي شهر نزديک‌تر است و طبيعتا ما از اين نگاه که جمع‌آوري و جذب کودکان با رعايت حال آنها صورت گيرد، استقبال مي‌کنيم.

وي افزود: شايد اختلافي که با فرمانداري وجود دارد، اين است که اين کودکان را کودک کار تلقي نمي‌کند، نگاه آنها اين است که همه کودکاني که در خيابان فعاليت مي‌کنند، متکدي هستند.رييس کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر در ادامه بيان داشت: نگاه وزارت رفاه و بهزيستي نگاه دقيق‌تري به ماجراست. شوراي شهر قرار است؛ دوباره مسوولان مربوطه را دعوت کند تا در نهايت به تصميم مشترکي دست پيدا کنيم.

جمع‌آوري کودکان توسط فرمانداري و شهرداري بايد متوقف شود

زهرا نژادبهرام (عضو شوراي شهر تهران) نيز در اين رابطه به ايلنا گفت: کميسيون اجتماعي شوراي شهر پيگير اين قضيه است. طبق مصوبه، جمع‌آوري توسط فرمانداري و شهرداري بايد متوقف شود؛ اما اخبار رسيده حاکي از اين است که اين اتفاق همچنان از سوي اين دستگاه ادامه دارد.وي افزود: شورا پيگير اين قضيه است، حتما بايد در قالب يک جلسه با شهردار اين مساله بررسي و پيگيري شود. اگر هر کسي برخلاف مصوبه کاري را انجام دهد، غيرقانوني است؛ چراکه در جلسه آخر فرمانداري مقرر شد که اين کار به وزارت رفاه و سازمان بهزيستي محول شود.

برچسب‌ها:

نظر شما