شناسهٔ خبر: 22054095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره محیط زیست #گرمه در گفتگو با پایگاه خبری:

تحویل یک بهله پرنده شکاری دلیجه به محیط زیست گرمه

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گرمه از تحویل یک بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری گرمه، احمد صفرزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه ابراز داشت: پس از مراجعه حضوری یکی از دوستداران محیط زیست شهر گرمه بنام حسن امانی به اداره میراث فرهنگی شهرستان و تحویل پرنده شکاری دلیجه، ماموران اداره میراث فرهنگی نیز این پرنده شکاری را به اداره حفاظت محیط زیست آوردند.

وی افزود: این پرنده پس از تیمار توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در دامان طبیعت رهاسازی می شود.

احمد صفرزاده بیان داشت: دلیجه از جمله پرندگان بومی ایران و از راسته غواص سانان، تیره شاهینیان است و زیستگاه این پرنده در مناطق باز، درختزارها و حاشیه تالابها، روی تیرهای برق و صخره ها در نزدیکی شهرها و روستاها بوده در علفزارها، سواحل، کشتزارها، فضای باز جنگل‌ها و گاهی در شهرها دیده می شود.

وی عنوان کرد: دلیجه در زیستگاههای مختلفی به سر می برد و معمولاً تکزی بوده و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ ها و درختان آسیب می رسانند نقش مهمی دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمه نیز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از مشارکت مردم طبیعت‌ دوست و حامی محیط ‌زیست شهرستان در حفاظت از محیط‌ زیست، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد این‌چنینی و هرگونه تخلفات شکار و صید و تخریب و تجاوز به محیط‌ زیست را به اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان گرمه اطلاع دهند./انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما