شناسهٔ خبر: 22053994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شهدای حمله داعش به نمازگزاران شیعه و سنی افغان از مرز 113 نفر گذشتند

صاحب‌خبر -


شمار شهدای حمله تکفیری‌های داعش به نمازگزاران دو مسجد شیعه و سنی در پایتخت و استان «غور» افغانستان، از مرز 113 تن گذشت. در این حملات ده‌ها نمازگزار هم زخمی شده‌اند.
سه تروریست عضو داعش شب جمعه نمازگزاران شیعه را در مسجد امام زمان(عج) در غرب کابل هدف حمله قرار دادند؛ یکی از این سه نفر پس از ورود به داخل مسجد، جلیقه انفجاری همراه خود را منفجر کرد. به گزارش تسنیم، مهاجم دوم توسط نیروهای امنیتی دستگیر و مهاجم سوم نیز متواری شد.
براساس این گزارش، یک خبرنگار آلمانی شمار شهدای این حادثه تروریستی را 80 نفر اعلام کرده است. تعداد مجروحان این حادثه نیز پیش از این، 70 تن اعلام شده بود.
شهر «دولینه» در استان «غور» افغانستان نیز همزمان، شاهد انفجار تروریستی در مسجد جامع این شهر بود، که طبق برخی آمارها، این انفجار جان 33 نمازگزار اهل تسنن را گرفت.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در غرب کابل را برعهده گرفت، ولی هیچ گروهی مسئولیت انفجار در مسجد شهر «دولینه» را به عهده نگرفته. اما به احتمال زیاد این حمله نیز کار داعش است.
در انفجار تروریستی دولینه، یک فرمانده مشهور «جمعیت اسلامی افغانستان» نیز جان خود را از دست داده است.  شهرستان «دولینه» در نزدیکی «فیروزکوه» واقع است. فیروزکوه جایی است که عناصر داعش در آنجا حضور دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما