شناسهٔ خبر: 22052337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهسازی اماکن ورزشی فرسوده کاشمر سالانه پنج میلیارد ریال نیاز دارد

صاحب‌خبر -

محمد شایگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فرسودگی و قدمت اماکن ورزشی این شهرستان که برخی از آنها مانند مجموعه ورزشی تختی از دهه 40 ساخته شده، نگهداری و نوسازی آنها نیازمند هزینه بسیار و مشارکت خیرین است.
وی اظهار کرد: از محل ماده 180 مبلغ چهار میلیارد و 530 میلیون ریال برای تکمیل استخر و از محل مالیات بر ارزش افزوده مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای تعمیرات اماکن ورزشی شهرستان اختصاص یافته که هنوز ابلاغ و پرداخت نشده است.
وی گفت: پارسال نیز 900 میلیون ریال در این زمینه در نظر گرفته شد که 200 میلیون ریال آن پرداخت شد.
شایگان افزود: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی این شهرستان 100میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی استاندارد سرانه اماکن ورزشی در شهرستان ها را دست کم 2 متر مربع عنوان کرد و گفت: این رقم در کاشمر کمتر از یک متر مربع است.
وی عمده مشکلات ورزش این شهرستان را نبود خوابگاه برای ورزشکاران به منظور برگزاری و میزبانی از مسابقات استانی، نداشتن سالن استاندارد و دارای سکوی تماشاچی و فرسودگی و متروکه شدن اماکن ورزشی عنوان کرد.
وی کمبود اعتبار برای نگهداری فضاها و اماکن ورزشی و کمک به فعالیت هیات های ورزشی شهرستان را از دیگر مشکلات حوزه ورزش کاشمر دانست و اظهار کرد: احداث یک باب زمین چمن مصنوعی، تأمین نیازهای ورزشکاران از نظر لوازم ورزشی از جمله توپ و تور و احداث سالن ورزشی سرپوشید با ظرفیت پنج هزار نفر از جمله نیازهای ورزشکاران این شهرستان است.
رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر افزود: اعتبارات امسال حوزه ورزش این شهرستان نسبت به پارسال حدود 30درصد افزایش داشته و ورزش کاشمر در سالهای اخیر با ورود بخش خصوصی و مشارکت دلسوزان روند رو به رشد طی نموده است.
وی گفت: ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان طی سه سال گذشته از چهار هزار و 500 نفر به 10هزار نفر و تعداد باشگاه های خصوصی از 6 واحد به 25 باشگاه و تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات استانی از چهار تیم به 15 تیم افزایش یافته است.
وی ادامه داد: طی چهار سال اخیر ورزش بانوان این شهرستان از رونق خاصی برخوردار بوده و به دلیل استقبال علاقه مندان بویژه در رشته های فوتسال، بدمینتون، والیبال، ورزشهای رزمی کاراته و تکواندو هیات های ورزشی بانوان در این رشته ها راه اندازی شده است.
شایگان افزود: در مجموع 42 هیات و انجمن ورزشی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و بیش از 800 بانوی ورزشکار نیز به صورت سازمان یافته به فعالیت ورزشی می پردازند.
وی اظهار کرد: در راستای تعامل و هم افزایی ادارات و نهاهای کاشمر بیشتر برنامه های ورزشی به ویژه در بخش همگانی با همکاری ادارات و نهادهای این شهرستان درحال اجراست.
وی گفت: برای اعتلای ورزش شهرستان، اجرای طرح آمایش سرزمین، تقویت رشته های ورزشی دارای ورزشکاران صاحب عنوان، تبدیل بولوارسید مرتضی به جاده سلامت و توسعه ورزشهای همگانی با همکاری شورا و شهرداری کاشمر ضروری است.
وی همچنین خواستار یاری شهروندان، صاحب نظران، پیشکسوتان، بخش خصوصی و خیرین برای ارتقای ورزش این شهرستان شد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما