شناسهٔ خبر: 22051958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهریز- بزودی

خبرگزاری صداوسیما

طرح آمبلیوپی از ابتدای آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه در مهریز اجرا می شود.

صاحب‌خبر -
رئیس بهزیستی شهرستان مهریز  گفت:  اجرای طرح "آمبلیوپی" به منظور شناسایی افراد مبتلا به تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال این شهرستان  آغاز شد
علیزاده  هدف از اجرای طرح پیشگیری از کم بینائی ،نابینایی در کودکان و پیشگیری  تنبلی چشم در کودکان 3تا 6 سال  اعلام کرد .
وی افزود: پیشگیری از تنبلی چشم، تعیین شیوع تنبلی چشم بر حسب سن، تعیین شیوع اختلالات بینایی، تعیین شیوع علت‌های مختلف ایجاد کننده آمبلیوپی و ارتباط هر یک از آنها با ایجاد آن، تشخیص و درمان به موقع عوامل ایجاد کننده آمبلیوپی به منظور کاهش بروز آمبلیوپی و اهمیت تشخیص و درمان آن و در نهایت کاهش شیوع و بروز نابینایی از اهداف اجرایی کردن این طرح است.
علیزاده  با بیان اینکه 99درصد کودکان مشمول طرح در سال گذشته از خدمات طرح استفاده نموده اندو ابراز امید واری کرد در سال جاری این رقم به صد در صد کودکان مشمول طرح شهرستان برسد .
وی گفت :  طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) هر ساله توسط اداره  بهزیستی شهرستان از ابتدای آبان ماه لغایت پایان آذر ماه جهت کودکان  3 تا 6 سال انجام می شود تا از  تنبلی چشم که منجر به نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی می شود پیشگیری شود

نظر شما