شناسهٔ خبر: 22051932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد 13 برابری اعتبارات امور روستایی و دهیاری ها در دولت تدبیر و امید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: اعتبارات دهیاری ها و روستا از 130 میلیارد ریال در سال 1392 به بیش از یکهزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

صاحب‌خبر -

مهدی قهرمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات در بخش های اجرای طرح هادی، تعریض خیابان ها و معابر روستایی، احداث دیوارهای ساحلی، احداث کانال در داخل روستاها و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی هزینه می شود.
وی با بان اینکه روستاها محور توسعه کشورهاست و راه توسعه هر کشوری از روستا می‌گذرد، ادامه داد: باید به روستاها به عنوان محل تولید و به روستاییان به عنوان تولیدگران، توجه ویژه ای شده و برای توسعه این مناطق، برنامه ریزی های هدفمند انجام شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با اشاره به تعداد روستاهای بهره مند از گاز اظهار کرد: در سال 1392 شمسی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار برخوردار شده از گاز، 351 روستا بوده که در حال حاضر این رقم به 670 روستا رسیده است.
قهرمانی با بیان اینکه هدف دولت گازرسانی به تمام روستاهای این استان تا پایان سال 1397 است، ادامه داد: عملیات گاز رسانی به 476 روستای بالای 20 خانوار استان نیز آغاز شده است که برخی از آنها در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد تا 50 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شود.
وی با اشاره به بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی نیز اظهار کرد: یکهزار و 99 روستا از آب سالم بهره مند بوده و شاخص بهره مندی روستاها از آب سالم 75 درصد است.
وی بیان کرد: یکهزار و 370 روستا تحت پوشش شبکه اینترنت است و عملیات اجرایی فراهم کردن شبکه اینترنت در650 روستا نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: وظیفه دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فقط بحث مدیریت دهیاری‌ها نیست بلکه این دفتر تلاش دارد با همکاری و مشارکت بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین خود روستاییان، در جهت آموزش، اشتغال، بهداشت، زیرساخت‌ها و حتی بهبود سطح معیشت روستاییان گام های مثبتی بردارد.
به گزارش ایرنا 2 هزارو 958 روستا در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 196 روستا بالای 20 خانوار بوده و برای برای یکهزار و 996 روستا استان مجوز وجود دهیاری صادر شده است.
43 شهر این استان دارای شورای شهر و شهرداری بوده و 2 هزار و 10 روستا نیز که انتخابات شورا در آنها برگزار شده، دارای شورای روستا و دهیار است که 6 هزار و 756 نفر در شوراهای این استان فعالیت می کنند.
8135 / 2093
**خبرنگار: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*

نظر شما