شناسهٔ خبر: 22051783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ملت کرد راه خود را از بارزانی جدا کرد

جام جم

یک فعال رسانه ای عراق با اشاره به ورود نیروهای ارتش عراق به کرکوک گفت:ارتش عراق با همکاری مردم از جمله کردها بدون درگیری وارد کرکوک و دیگر و مناطق مورد مناقشه شد که موضوع نشان می دهد ملت کرد راه خود را از بارزانی جدا کرده است.

صاحب‌خبر -
ملت کرد راه خود را از بارزانی جدا کرد
 
محمد علی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق با بیان اینکه ارتش عراق اجازه تشکیل اسرائیل دوم در منطقه را نداد اظهار داشت:عملیات کرکوک نقشه شوم صهیونیستها را برای تجزیه عراق خنثی کرد و اجازه نداد فتنه جدیدی ایجاد شود که در این میان همکاری ملت کرد و حتی نیروهای پیشمرگه با دولت عراق قابل ستایش است.

وی افزود:مسعود بارزانی با اصرار به تجزیه طلبی و برگزاری همه پرسی استقلال به پایان حیات سیاسی خود نزدیک شد چرا که بر خلاف قانون اساسی عراق عمل کرد که با مخالفت شدید دولت بغداد,مرجعیت نجف،همسایگاه عراق بویژه ایران و ترکیه و حتی با مخالفت آمریکا و اروپا مواجه شد.

مدیر خبرگزاری النخیل با اشاره به اینکه ورود نیروهای عراقی به کرکوک به روز عزای رژیم صهیونیستی تبدیل شد گفت: تنها حامی مسعود بارزانی در همه پرسی استقلال کردستان رژیم صهیونیستی بود که همین موضوع نیز به نقطه ضعف بارزانی تبدیل شد و اهداف آن را بیشتر نمایان ساخت.

وی افزود:اقدام بارزانی به برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان باعث اتحاد و یکپارچگی مردم عراق اعم از شیعه،سنی،کرد و دیگر قومیتها و وحدت گروههای سیاسی عراق شد که در 14 سال گذشته سابقه نداشته است تا کشور عراق یکپارچه باقی بماند.

نظر شما