شناسهٔ خبر: 22051685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق:

اختلافات داخلی ایران موجب نگرانی جبهه مقاومت می‎شود

یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق، ایران را امید جبهه مقاومت خواند و خاطرنشان کرد که اختلافات داخلی این کشور نگرانی جبهه مقاومت را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت در عراق در دومین همایش ملی هیأتهای فعال در عرصه اربعین که در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج)، برگزار شد با بیان اینکه نهضت حسینی بدون خون و شمشیر امکان پذیر نیست، گفت: پیروزی معنوی، غلبه افکار و مفاهیم و ارزش ها برای امام حسین (ع) بود و این هنر کربلا است.

این رهبر جبهه مقاومت در عراق اظهار داشت: مفاهیم و ارزش های کربلا بعد از 1400 سال روز به روز قوی تر می شود؛ عاشورا هیچ گاه تکراری نمی شود و همیشه تازه می ماند؛ حتما لازم نیست که پیروزی نظامی همراه با پیروزی معنوی باشد و در تاریخ هیچ پیروزی معنوی نبوده است که آثار آن اینچنین پابرجا مانده باشد؛ مرز پیروزی معنوی بسیار وسیع تر از دنیا است و بحث موفقیت در تاریخ و افکار و ارزش ها است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط ظاهری پیروزی نظامی شامل وجود یاران، حضور مردم در صحنه و برتری سلاح است؛ دشمنان امام حسین(ع) تمامی این مؤلفه ها را داشتند اما پیروزی حقیقی و معنوی با سالار شهیدان بود؛ اگر یک نفر به قله معنوی رسید، می تواند در مقابل یک ارتش عظیم و مردمی به پیروزی معنوی برسد.

وی افزود: زمان ما مثل بدر است و شمشیر حق بر شمشیر باطل غلبه می کند؛ همه شاهد بودید که شهید حججی با جامعه چه کرد و چه تأثیری داشت؛ نتانیاهو گفته بود که دولت کرد عراق، یک ذخیره استراتژیک برای ما است اما با حضور سردار سلیمانی و بسیج مردمی، بر دشمن غلبه کردیم.

حجت الاسلام الحیدری تأکید کرد: امروز روز غلبه عقل بر جهل، اخلاق بر ظلم و غلبه آخرت بر دنیا در قلب انسان است؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما هیأت سکولار نداریم و باید شرایطی فراهم شود که پیام عاشورا در اربعین جاری شود.

وی تصریح کرد: خدمت در اربعین باید همراه با بصیرت باشد؛ اگر بعد از اربعین تغییری در عقل و فکر و بصیرت ما ایجاد نشود، اثر چندانی برای ما نداشته و مانند یک سفر عادی خواهد بود.

این رهبر جبهه مقاومت در عراق بیان داشت: اسلام باید اسلام ناب سیاسی، انقلابی و جهادی با بصیرت باشد نه اسلام آمریکایی؛ بعد از 40 سال رهبر معظم انقلاب باز هم نسبت به تهاجم فرهنگی تذکر می دهند چون سنگر فرهنگی خیلی حساس تر است و نفوذ فرهنگی خیلی خطرناک تر از نفوذ نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین باید بر وحدت عراق تأکید شود و ما اجازه نمی دهیم که عراق تجزیه شود؛ جبهه مقاومت و حزب الهی ها باید در اربعین مردم را به حفظ وحدت ترغیب کنند؛ ما از نفوذ فرهنگی و فکری بیشتر از مسأله کردستان عراق می ترسیم.

حجت الاسلام الحیدری با تأکید بر حفظ جبهه مقاومت، گفت: اگر ایران در مقاومت قوی باشد، عراق هم قوی خواهد بود؛ هر گاه که ایران دچار جدال و اختلافات داخلی می شود، ما می ترسیم؛ ایران نباید مشکلات خود را بروز دهد؛ امید حزب الله ایران است و اگر ایران نبود، حزب الله و بسیج مردمی نبود.

وی ادامه داد: ایران قلب جهان اسلام است؛ من در لیست سیاه سازمان های جاسوسی غرب هستم و جانم در خطر است؛ با این وجود از شما می خواهم که مشکلات داخلی ایران را منتشر نکنید که سبب ناامیدی کشورهای منطقه می شود.

این رهبر جبهه مقاومت در عراق در پایان گفت: پیروزی در عراق و کشورهای منطقه، پیروزی برای ایران و جبهه مقاومت است؛ این پیروزی ها باید حفظ شود؛ نباید همانند جنگ احد جبهه مقاومت را رها کنیم و پیروزی را به شکست تبدیل کنیم؛ هر پیروزی قابل از بین رفتن است./840/ب۲۰۲/ف

نظر شما