شناسهٔ خبر: 22051684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رویترز:

مقام صهیونیستی خواستار تسلیح بیشتر کردهای عراق شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی نیروهای وابسته به بارزانی در برابر ارتش عراق در عملیات کرکوک، درباره این موضوع با سران چند کشور دنیا گفت‌وگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، مقام‌های صهیونیستی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم تلاش کرده با لابی‌گری با سران کشورهای دنیا از ناکامی‌های بیشتر کُردهای عراق که در روزهای گذشته در کرکوک متحمل شکست‌ در برابر ارتش عراق شدند، جلوگیری کند.

رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که با وجود مخالفت‌های جهانی با برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق، از آن حمایت کرد. تحلیلگران می‌گویند تل‌آویو از این رهگذر به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و تجزیه کشورهای مختلف به ویژه عراق است.

نیروهای مسلح عراق چند روز پیش و در حالی که مدت اندکی از برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق می‌گذشت توانستند منطقه نفت‌خیز «کرکوک» را از نیروهای وابسته به بارزانی بازپس بگیرند.

مقام‌های صهیونیست در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز می‌گویند نتانیاهو در تماس‌های تلفنی جداگانه با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهور روسیه، با آنها درباره این ناکامی کُردهای عراق گفت‌وگو کرده است. 

طبق این گزارش، این موضوع، در تماس‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی با فرانسوی‌ها نیز مطرح شده و مشاور امنیت داخلی این رژیم در واشنگتن درباره آن با مقام‌های دولت آمریکا هم گفت‌وگو کرده است. 

یک مقام صهیونیست که نخواسته نامش فاش شود گفت که این رژیم به دلیل مجاورت کردستان عراق با دشمنان این رژیم در تهران و دمشق، در این منطقه منافع امنیتی دارد. 

این مقام صهیونیست، بدون اشاره به جزئیات بیشتر به رویترز گفت: «[منطقه کردستان عراق]، یک منطقه راهبردی است. اگر کسی می‌توانست به آنها سلاح‌ها یا هر چیزی دیگر بدهد، خیلی خوب بود. اما ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.»/۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما