شناسهٔ خبر: 22051484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان خبر داد؛

کمبود 200 مربی ورزش در مدارس استان بوشهر/بی‌توجهی نخبگان به‌سلامت معلولین

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان گفت: در استان بوشهر 210هزار دانش‌آموز وجود دارد که بر اساس سرانه دبیر ورزشی در استان امروز حدود 200 معلم ورزش در مدارس کمبود داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپاس؛ حسن قلندری معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر در جمع خبرنگاران بابیان اینکه تعلیم و تربیت فرا دستگاهی است، گفت: در استان بوشهر بیش از 19هزار معلول وجود دارد که 11 هزار نفر آن محصول اختلاف جسمی هستند که این آمار نشان می‌دهد باید در مدارس توجه ویژه‌ای به امر سلامت و ورزش داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار کرد: در مدارس دخترانه طرح ویتامین D   و طرح آهن اجرایی شده است که در 45هزار نفر عضو طرح ویتامین D  و 35هزار نفر عضو طرح آهن هستند.

قلندری افزود: طرح‌های سلامت دهان و دندان، بینایی‌سنجی، پیشگیری از بیماری‌های ایدز، طرح‌های غربالگری، جلوگیری از بروز بیماری قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی در مدارس اجرا می‌شود که تاکنون 27هزار دانش‌آموز به‌عنوان سفیران سلامت در استان وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه فرهنگ سلامت باید در دانش‌آموزان نهادینه شود، بیان کرد: در استان بوشهر  210هزار دانش‌آموز وجود دارد که بر اساس سرانه دبیر ورزشی در استان امروز حدود 200 معلم ورزش در مدارس کمبود داریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: در مدارس استان بیشترین نیازی که در حوزه ورزش مدارس وجود دارد نبود چمن مصنوعی برای ورزش است که در تلاش هستیم تاپیان سال تحصیلی جدیی حدود 50 مدرسه را به زمین چمن تجهیز کنیم.

قلندری بابیان این‌که در استان بوشهر 35 مدرسه دارای زمین چمن هستند، ابراز کرد: زمین‌های چمن مدارس با همکاری شهرداری‌ها و کمیته برنامه‌وبودجه انجام می‌شود که درحال‌توسعه سرانه ورزشی در مدارس دخترانه و پسرانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاربری برخی از سالن‌های ورزشی، ورزشی نیست، تأکید کرد: فرمانداران استان باید کمک کنند که سالن‌های ورزشی به سالن‌های امتحان، برگزاری موسیقی و غیره تبدیل نشود و فقط ورزشی باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر عنوان کرد: حدود 2هزار مدرسه در استان بوشهر وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بوشهر خطاب به نخبگان، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر حدود 19هزار معلول جسمی و ذهنی داریم که باید نسبت به آن‌ها احساس وظیفه داشته باشیم، چقدر نخبگان به این قشر از جامعه توجه کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار سپاس در خصوص حذف و یا جایگزینی برای ورزش‌های آسیب‌زا، تأکید کرد: برنامه‌های ورزشی برای دانش‌آموزان مصوب شده است که علاوه بر فوتبال ورزش ژیمناستیک نیز به آن اضافه‌شده است.

/ انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما