شناسهٔ خبر: 22051075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس پلیس فتای سمنان هشدار داد

زائران اربعین مراقب شکارچیان آنلاین باشند

رئیس پلیس فتای استان سمنان به کاربران فضای مجازی و زائران اربعین توصیه کرد تا مراقب شکارچیان آنلاین باشند.

صاحب‌خبر -
حسین صادقی‌کاشان اظهار داشت: یکی از جلوه‌های عرض ارادت به اباعبدالله الحسین (ع)، شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین است که هر سال به تعداد عشاق این مراسم افزوده می‌شود؛ با توجه به افزایش قابلیت‌های فضای مجازی و توسعه استفاده کاربران از امکانات این بستر، مراحل قبل از سفر اعم از ثبت‌نام و ... در این بستر انجام داده می‌شود و زائران نیز در طول مسیر از امکانات این فضا به‌صورت گسترده استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: زائران حتماً با مراجعه به سامانه معرفی‌شده توسط سازمان حج و زیارت ثبت‌نام و از مراجعه به صفحات، پروفایل‌ها و ... که از طرق مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند، پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: کاربرانی که به‌صورت انفرادی قصد سفر دارند، مراقب صفحات جعلی (فیشینگ) در زمان خرید اینترنتی بلیت وسیله نقلیه باشند؛ زیرا برخی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار ممکن است با بهره‌برداری از این موقعیت، با طراحی صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانک کاربران کنند.

صادقی‌کاشان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: روادید و گذرنامه را از مراکز معتبر و تعریف‌شده تهیه کنند و به‌هیچ‌عنوان به تبلیغات منتشره در فضای مجازی برای دریافت روادید و گذرنامه اعتماد نکرده و اطلاعات خود را در این سایت‌ها وارد نکنید.

وی با بیان اینکه اطلاعات مهم و شخصی موجود در تجهیزات هوشمند همراه مثل تبلت، تلفن هوشمند و... را قبل از سفر تخلیه کرده و در حافظه‌های جانبی ذخیره کنید، تأکید کرد: از واگذاری تجهیزات هوشمند خود به دیگران در طول سفر خودداری کنید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از نصب برنامه‌های غیرضروری و دریافتی از منابع نامعتبر برای سیستم‌های هوشمند خود در طول سفر جداً خودداری کنید؛ ضمن آن‌که می‌توانید از برنامه‌های ردیاب و کنترلی برای مواقع ضروری به‌خصوص سرقت و یا مفقودی گوشی استفاده کنید.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

نظر شما