شناسهٔ خبر: 22051014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت پرونده همدستان بابک زنجانی

وکیل متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: طبق اعلام دادگاه فرصت یک هفته ای برای صدور رای، دو روز دیگر پایان می یابد.

صاحب‌خبر -

قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی 24 مهر در پانزدهمین و آخرین جلسه محاکمه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی یا همان شرکای بابک زنجانی، از صدور رای ظرف یک هفته بعد از ختم رسیدگی خبر داده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا مهرشاد گفت که از آنجا که در جلسه قبل ختم رسیدگی اعلام شد، طبق قرار، دو روز تا مهلت اعلام شده برای صدور رای باقی مانده و طبیعتا حکم در این مدت صادر می شود.

وکیل فلاح هروی ابراز امیدواری کرد، تصمیم و رای دادگاه، عادلانه و با توجه به محتویات پرونده باشد نه با توجه به شرایط.

15 جلسه از محاکمه متهمان ردیف دوم وسوم پرونده نفتی که پیشتر رای بدوی آنان در دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شده بود در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. البته در جلسه چهاردهم دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی، بابک زنجانی هم احضار شده بود و به سوالات قاضی مقیسه پاسخ داد؛ البته او حین توضیحات به دلیل درگیری لفظی با وکیل شرکت نفت توسط قاضی مقیسه از دادگاه اخراج شد.

دادگاه بدوی بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی، مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده در سال ٩٤ در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو در 26 جلسه علنی(جز یک جلسه) برگزار شد.

دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی را به اعدام، رد مال به شاکی و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرد. اما دیوان عالی کشور با بررسی پرونده، حکم اعدام بابک زنجانی را تایید و حکم مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی متهمان دیگر پرونده را نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع کرده بود.

نظر شما