شناسهٔ خبر: 22050945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی بیرجند:

مشکلات دانشجویان به گوش مدیران نمی‌رسد

امین سرابی گفت: مشکلات دانشجویان یا به گوش مدیران نمی‌رسد و یا اینکه به گوش مسئولین پایین دست می‌رسد و آنان در انتقال مشکلات به مدیران، درستی کلام را ادا نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -
امین سرابی دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: در پی اعتراضات صنفی دانشجویان این دانشگاه در رابطه با مشکلات و کمبودهای موجود و نیز پایین بودن سطح خدمت رسانی در سلف سرویس و انتخاب سلف دانشگاه به عنوان مکان اعتراض، با پیگیری‌های صورت گرفته جلسه ای با حضور چندی از دانشجویان معترض و تعدادی از اعضای شورای صنفی برگزار گردید.

سرابی با بیان اینکه دانشجویان به بیان مشکلات صنفی-رفاهی خود پرداختند و به کمبود‌ها و نیازهای متعدد دانشجویان در دانشگاه اشاره کردند افزود: از سال 94 دانشجوی دانشگاه صنعتی بیرجند هستم و شاهد بودم که مطالبات دانشجویان بصورت پراکنده انجام میشده و در حدی که مشکلات خود را در راهروی دانشگاه با مسئولین مطرح میکردند و پس از آن پیگیری در کار نبود.
 
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه از زمان مسئولیتم 3برنامه پرسش و پاسخ با حضور رییس و مسئولین دانشگاه برگزار کردم تصریح کرد: 2تا از جلسات به صورت خصوصی و با حضور رییس و معاونین دانشگاه و تعداد محدودی از دانشجویان و یک جلسه در سالن همایش های دانشگاه و با حضور بیش از 400نفر از دانشجویان برگزار شد.
 
وی ضمن مطلوب دانستن خروجی این جلسات ادامه داد: بیش از 80درصد مطالبات ما توسط مسئولین پاسخ داده شده و تمام سعی خود را برای حل مشکلات موجود به کار بستیم.
 
سرابی با اشاره به مطالبه گری از مسئولین و به نتیجه نرسیدن برخی از مشکلات گفت: مشکلات دانشجویان یا به گوش مدیران نمی‌رسد و یا اینکه به گوش مسئولین پایین دست می‌رسد و آنان در انتقال مشکلات به مدیران، درستی کلام را ادا نمی‌کنند.
 
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه برگزاری کمپین و اعتراض بدین سبک حدودا 5سال پیش در دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: از زمانی که کار را دست گرفتیم پیگیر مسائل هستیم و مسئولین این مورد را به خوبی می‌دانند و به همین خاطر به اکثر درخواست‌های صنفی ما جواب مثبت می‌دهند.
 
وی در ادامه گفت: رییس دانشگاه این اختیار را به شورای صنفی داده تا به درخواست های دانشجویان بدون درگیری در پروتکل اداری پاسخ داده و مستقیما وارد عمل شود.
 
سرابی با اشاره به مشکل دیگر این دانشگاه عنوان کرد: کارهایی که توسط شورای صنفی انجام می‌شود توسط دانشجوها دیده نمی‌شود و دانشجویان ما نیاز دارند تا کوچکترین کاری را به آنان گزارش دهیم.
 
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه مشکلات دانشگاه ما مانند سایر دانشگاه‌ها است گفت: اما مشکلات این دانشگاه بیشتر به چشم میخورد زیرا دانشگاه کوچکی است و این مورد باعث می‌شود توقع دانشجویان افزایش یابد و ما راحت‌تر بتوانیم خواسته های آنان را پیگیری کنیم.
 
وی در خصوص مشکلات خوابگاه دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: تعداد خوابگاه ها نسبت به دانشجویان بسیار کمتر است و با وجود جمعیت 3هزار نفری دانشجویان تعداد 85ظرفیت برای خوابگاه دولتی دختران و 450ظرفیت برای خوابگاه دولتی پسران وجود دارد و دانشجویانی که در خوابگاه‌های دولتی نیستند در خوابگاه‌های خودگردان اقامت دارند.
 
سرابی ادامه داد: خوابگاه‌های خودگردان 2سال است با دانشگاه قرارداد دارند و با وجود بندهایی برای افزایش سطح رفاه دانشگاه اما همچنان کاستی هایی وجود دارد و تمام خانه‌های شهرک‌های اطراف دانشگاه پر از دانشجو است که مسلما دور بودن دانشجو از محیط دنشگاه مشکلاتی در پی دارد که گریبان گیر دانشگاه خواهد شد از جمله افت تحصیلی دانشجویان.
 
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: دانشگاه از سال 75تاسیس شده و زمان تاسیس با نام دانشگاه صنایع و معادن و زیر نظر نظر سازمان صنعت و معدن فعالیت داشت که از سال 85تغییر کاربری داد و به عنوان دانشگاه صنعتی مطرح گردید.
 
وی با بیان اینکه جذب دانشگاه بصورت گسترده از سال94 آغاز گردید افزود: سال 94 تعداد 800نفر و سال 95 تعداد 700نفر و همچنین امسال تعداد 500نفر جذب داشتیم که همین افزایش جمعیت دانشجویان باعث شد امکانات موجود پاسخگو نباشد.
 
مشکلات دانشجویان به گوش مدیران نمی‌رسد 
ناصر مهرشاد رییس دانشگاه صنعتی بیرجند در جلسه‌ای که با شورای صنفی برگزار شد با اشاره به این که راه ارتباطی دانشجویان برای بیان دغدغه ها و مشکلات آنان شورای صنفی دانشجویی می باشد با تاکید به اهمیت کاری شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه از دانشجویان خواست تا با کمک به اعضای این شورا با رساندن اطلاعات و کمبودها و نیز بیان مشکلات و دغدغه های دانشجویان به شورا، این افراد را در پیگیری و نیز بر طرف کردن موارد تا حد امکان یاری رسانند.
 
مهرشاد با اشاره به اینکه دانشجویان ما مطالبه‌گر نیستند گفت: مطالبه گری دانشجویان به ما کمک می کند تا وظیفه خود را بهتر انجام دهیم و کیفیت را ارتقا دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه در کشور ما مسئولین شفاف سازی نمی کنند خاطرنشان کرد: بر روی همه دستگاه‌های اجرایی دانشگاه نظارت کامل دارم و آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات دانشجویان هستم.
 
وی از اعضای شورای صنفی دانشگاه خواست که با جمع آوری موارد مدنظر دانشجویان و درخواست های آنان به مطالبات آنان به صورت مستقیم جواب دهند و خود را پشت شورا ،دانشجو و نیز خواسته های آنان دانست و خاطر نشان کرد: در زمینه حل مشکلات دانشجویان از هر کمکی که نیاز و ممکن باشد دریغ نخواهد کرد و به قسمتهای مختلف دانشگاه ابلاغ نموده که همکاری لازم را با شورای صنفی دانشجویان داشته باشند.



نظر شما