شناسهٔ خبر: 22050600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اقدامات ضد بشری ائتلاف «هیئه تحریر الشام» در ادلب

گروه موسوم به «جمعیت حقوق بشر سوریه» در گزارشی به موارد نقض حقوق بشر و جنایت‌های ائتلاف «هیئه تحریر الشام» در استان ادلب که تحت اشغال معارضان مسلح سوریه است، پرداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس:ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» که قدرت را در بیشتر مناطق استان ادلب در دست دارد، در ماههای گذشته دست به جنایت‌های متعددی در حق غیر نظامیان سوریه مرتکب شده است.

گروه موسوم به «جمعیت حقوق بشر سوریه» در گزارشی به موارد نقض حقوق بشر و جنایت‌های ائتلاف «هیئه تحریر الشام» در استان ادلب که تحت اشغال معارضان مسلح سوریه است، پرداخت.

به اذعان پایگاه خبری «عنب بلدی» نزدیک به معارضان، این گزارش که بازه زمانی نیمه ماه ژوئیه تا ابتدای ماه آگوست را شامل می‌شود، در بر دارنده مواردی از قبیل شکنجه، ترور، بازداشت‌های وسیع و تخریب اموال شخصی و عمومی و ارجاع فعالان و نظامیان به چیزی است که «دادگاههای شرعی» نامیده می‌شود.

ائتلاف «هیئه تحریر الشام» دو ماه است که بر بیشتر بخش‌های استان ادلب تسلط یافته و در این مدت نیز بر اقدامات ضد بشری خود افزوده است.

هیئة تحریر الشام (هتش) در سال ۲۰۱۷ از ادغام چند گروه مسلح سلفی-تکفیری مانند «جبهة فتح الشام» (جفش) یا همان جبهة النصره به‌ وجود آمد. گروه جفش (جبهة فتح الشام) که بزرگ‌ترین گروه این ائتلاف است، شاخه القاعده در سوریه به‌شمار می‌آید.

ائتلاف هیئة‌ تحریر الشام متشکل از گروه‌های الزنکی، لواءالحق، جبهة فتح الشام، جبهه انصارالدین و جیش السنه است.

بنا بر این گزارش، تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» در بازه زمانی ذکر شده، ده غیر نظامی از جمله دو کودک را کشته‌اند که دو تن از آنان زیر شکنجه‌ها اتفاق افتاده است. یک فعال رسانه‌ای نیز در بین کشته شدگان است.

همچنین 82 نفر بازداشت شده‌اند که 27 تن از آن‌ها از غیر نظامیان هستند. شش مرکز امداد رسانی نیز تخریب شده است.

در حال حاضر بالغ بر 2.9 میلیون نفر در استان ادلب سکونت دارند؛ آماری که از سوی دولت موقت ایجاد شده از سوی تروریست‌ها اعلام شده است.

در تاریخ 7 اکتبر گذشته، ائتلاف «هیئه تحریر الشام»، «محمد الشیخ» رئیس دانشگاه ادلب را مکلف به تشکیل دولت انتقالی در مناطق تحت اشغال خود کرد. اقدامی که پس از آن ترکیه بخشی از نیروی نظامی خود را وارد ادلب کرد.

نظر شما