شناسهٔ خبر: 22050599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ولایتی:

موضوع دفاعی خط قرمز ماست/در اجرای برجام هیچ شرط و شروطی را نمی‌پذیریم

خبرگزاری شبستان: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه بحث دفاعی موشکی و غیر موشکی ربطی به بیگانگان ندارد، تصریح کرد: هر چقدر لازم باشد از امکانات پیشرفته تر دفاعی در دفاع از خودمان استفاده میکنیم. موضوع دفاعی خط قرمز ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از دیدار با صالح العارودی، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی نسبت به برجام گفت: مقامات اروپایی گفتند تلاش خود را برای حفظ برجام می کنند. قبول برجام به هیچ وجه مشروط به قبول شرایط دیگر نبود؛  برجام هیچ شرطی ندارد جز اینکه آنچه بین دو طرف امضا شده اعمال شود و اروپایی ها وظیفه شان این است که آمریکایی ها را وادار کنند که برجام را اجرا کنند و این وظیفه سایر اعضای گروه ۱+۵ است که مانع از تخطی امریکا ها و خدشه دار کردن برجام شوند. موضوع دفاع موشکی ایران مربوط به تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی است و برای دفاع از خودمان از کسی اجازه نمی گیریم.

 

وی با اشاره به اینکه بحث دفاعی موشکی و غیر موشکی ربطی به بیگانگان ندارد، تصریح کرد: هر چقدر لازم باشد از امکانات پیشرفته تر دفاعی در دفاع از خودمان استفاده میکنیم. موضوع دفاعی خط قرمز ماست.

 

ولایتی با تاکید بر اینکه حضور ایران در منطقه الزامی است و ربطی به بیگانگان ندارد، افزود: ایران جزئی از منطقه است و به طور طبیعی از متحدان خود عراق، سوریه و لبنان حمایت می کند.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: اروپایی هم مانند آمریکایی ها حق ندارند دخالتی در حوزه دفاعی ما داشته باشند یا درباره حضور منطقه ای ما اظهار نظر کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مصلحت جمهوری اسلامی در منطقه؛ پاسخ به ندای دوستان و دولتهای قانونی منطقه مانند عراق و سوریه است، افزود: تا زمانی که از آنها برای مقابله با تروریسم کمک بخواهند به آنها کمک می کنیم و در این زمینه کوتاهی نمی کنیم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما