شناسهٔ خبر: 22050349 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استمرار جلسات قرآن محفل نور آبادان پس از ماه صفر

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات قرآنی محفل نور آبادان که هر سه‌شنبه در حسینیه مسلم بن عقیل(ع) دهکده بریم تشکیل می‌شود، پس از ایام ماه صفر جلسات خود را از سر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

کامل دریس، مسئول هماهنگ‌کننده جلسه قرآن محفل نور آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: این محفل در حسینیه مسلم بن عقیل(ع) دهکده بریم آبادان برگزار می‌شود و از بهمن سال 93 تشکیل شد.

وی اظهار کرد: این جلسه در آغاز کرسی تلاوت بود و از این طریق در جهت جذب علاقه‌مندان و قاریان به این محفل تلاش کردیم. از سال 94 تا 95 کم کم رویکرد آموزشی این جلسات با حضور استاد ابراهیم مجدمی و استاد شاهین خزلی شکل گرفت و در هر جلسه صفحه‌ای از قرآن کریم تلاوت و نکات تجویدی آن توسط استاد بیان می‌شد و در پایان تعدادی از شرکت‌کنندگان که از تلاوت خوبی برخوردار بودند، به قرائت آیات قرآن می‌پرداختند.

دریس ادامه داد: در سال 95 بیان ترجمه و توضیح آیات نیز به برنامه‌های جلسه اضافه شد و پس از آن این کار با راه‌اندازی کانال محفل نور در فضای مجازی کامل شد و پیش از هر جلسه فایل پی‌دی‌اف از مفاهیم و محتوای سوره موردنظر براساس تفسیر نمونه در اختیار اعضا قرار می‌گرفت.

این فعال قرآنی گفت: هر جلسه 50 تا 70 مستمع از سنین مختلف کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال دارد و قاریان و حافظان مطرح آبادان و خرمشهر نیز در این جلسه شرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: این جلسات هر ساله در ایام محرم و صفر به دلیل برنامه‌های سوگواری و روضه‌خوانی در حسینیه موقتاً تعطیل می‌شوند و پس از ماه صفر ادامه می‌یابند.

iqnakhouzestan@

نظر شما