شناسهٔ خبر: 22049877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ضرب‌الاجل سه هفته‌ای استاندار گیلان برای مدیران استان

سالاری: با هرگونه کوتاهی برخورد می شود/ فضای گیلان برای سرمایه گذاری امن نیست

استاندار گیلان گفت:از همه دستگاه ها فضایی امن را برای سرمایه گذار می‌خواهیم و با هرگونه کوتاهی ناشی از دستگاه های اجرایی در این زمینه بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

باید جوابگوی مطالبات مردم باشیم

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب به یک نقشه راه نیاز داریم بیان داشت : طرح ها باید ابلاغ و برنامه‌ها مشخص شود ،باید مسیر خودمان را بدانیم و در این راه جوابگوی مطالبات مردم باشیم.
سالاری به حوزه بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این بخش از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که وضع موجود را ترسیم ،سرانه ها را مشخص و استان را برای تقویت بیشتر قطب بندی کند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان اضافه کرد:تجهیزات مورد نیاز باید تامین شود،ضریب اشغال بیمارستان ها مشخص شود و برش های شهرستانی لازم در این موضوع داشته باشیم.
سالاری با بیان اینکه در حوزه آب باید شهر به شهر میزان استخراج آب،کیفیت و شبکه های آب را مشخص کنیم ادامه داد:در بخش انتقال و توزیع  باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد و همچنین با اعداد و ارقام این میزان ها را مشخص کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به وضعیت حوزه برق استان گیلان تصریح کرد: در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که مقداری از آن باید از طریق فاینانس مرتفع و همچنین میزان شبکه‌های انتقال و توزیع برق به صورت شبکه ای باید مشخص شود.

استاندار گیلان  با اشاره به اینکه پروژه هایی در حوزه راه استان وجود دارد که باید بصورت ویژه پیگیری شود  تاکید کرد:در این بخش می‌بایست وضعیت جاده ها و میزان تردد آنها مشخص، و شاخص ها و معیارها بررسی شود.
وی افزود:در بحث بهسازی باید به گونه ای ساماندهی شود که هم زیباسازی صورت بگیرد و هم از لطمه زدن به مردم جلوگیری شود.

ویلاسازی ها هیچ خیری به مردم نمی رساند

سالاری عنوان کرد:در بحث مسکن روستایی واحد‌های بوم گردی ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که هیچ گونه محدودیت‌های خود ساخته ای برای آن پذیرفته نمی‌شود.
استاندار گیلان تصریح کرد:ظرفیت در روستاها فراوان است که باید با تسهیلات و امکانات لازم جلوی مهاجرت روستاییان گرفته شود.
وی افزود:نباید مشوق ویلاسازی ها شویم چرا که این ویلاسازی ها هیچ خیری به مردم نمی رساند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بحث کشاورزی کارهای بسیار مهمی وجود دارد بیان داشت:در این زمینه باید بصورت کامل شفاف سازی شود ،برای بهتر کردن وضعیت چاره اندیشی شده و میزان بهره وری  ارتقا پیدا کند.

گردشگری حوزه اول استان است

سالاری مهار روان آب ها را مسئله مهمی برشمرد و گفت:مهار روان آب ها امری بسیار مهم است که باید به آن پرداخت ،آمارهای دقیقی برای آنها ارائه داد و اولویت بندی کرد.
استاندار گیلان  با بیان اینکه متاسفانه اکنون معادن یک تهدید بشمار می آید ادامه داد:باید  با سرمایه گذار صحیح برخورد کنیم و رفع موانع سرمایه گذار باید در اولویت های ما باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه گردشگری حوزه اول استان است عنوان کرد:نباید به دنبال افزایش جمعیت در استان بلکه باید به دنبال خرج کردن گردشگر در استان باشیم چرا که صنعت گردشگری با مهمان پذیری متفاوت بوده و باید از گردشگری به نحو احسنت کسب درآمد کرد.
سالاری بیان داشت:در بخش صنعت برند های بنامی از گذشته در گیلان وجود داشتند که دیگر صاحب نام نیستند ،باید به آنها کمک کنیم و در این راه به ایجاد اشتغال بپردازیم.

باید بدون ترس بین مردم حاضر شویم

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فضای فعلی گیلان برای سرمایه گذاری امن نیست اذعان داشت:از همه دستگاه ها فضایی امن را برای سرمایه گذار میخواهیم و با هرگونه کوتاهی ناشی از دستگاه های اجرایی در این زمینه بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد:باید بدون ترس بین مردم حاضر شویم و جوابگوی آنها باشیم و میزان رضایتمندی و نارضایتی آن ها را ببینیم.
سالاری در انتها بیان داشت:گزارش های سه هفته ای مدیران از امروز آغاز می شود و اگر کسی نتوانست در این مدت برنامه های خود را ترسیم کنم با او همکاری نخواهیم کرد.

توجه به کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و اطلاعات ، توجه به گاز رسانی مناطق روستایی از موارد دیگری بود که استاندار گیلان به آن اشاره کرد.

وی همچنین توجه به وضعیت دامداری،تولید عسل ،ابریشم،وضعیت دخانیات و تولید بچه ماهی،پرورش و خوراک آن را از موارد مهم عنوان کرد و خواستار پیگیری در بهبود وضعیت آنها شد.

 

نظر شما